دوربین مداربسته مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

دوربین-مداربسته

دوربین مداربسته مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟ برای این کار باید بدانیم انتظارمان از یک تجهیزات نظارتی چیست و محصول موردنظرمان چه قابلیتهایی دارد. البته در نظر داشته باشید تهیه یک تجهیزات نظارتی فقط منوط به خرید دوربین مداربسته نیست و شما باید علاوه بر آن، دستگاه، هارد، کابل، آداپتور و اتصالات مناسب را هم تهیه کنید. درواقع پیش از همه باید بدانیم می خواهیم کدام فضا را تجهیز کنیم. در فروشگاه ایران هایلوک 4 برند زیر موجود است و هر کدام با قابلیتهای متفاوت، نیاز کاربر را برطرف می کند:

محصولات هایک ویژن

هایک ویژن رتبه یک جدول رده بندی برترین محصولات تجهیزات نظارتی را دارد و از این رو اگر شما اقدام به خرید محصولات هایک ویژن کنید، بهترین تجهیزات نظارتی را از آن خود کرده اید. برای مطالعه کامل درباره این برند بر روی لینک زیر کلیک کنید:

hikvision

بدنه و نوع

اگر قصد خرید برند هایک ویژن را دارید، این موضوع را در نظر داشته باشید که هر آنچه بخواهید در این برند موجود است. بدنه فلزی و پلاستیکی از سه مدل دام، بولت و اسپیددام در برند هایک ویژن موجود است. اگر قصد نظارت از فضای داخلی را دارید از دوربین مداربسته دام استفاده کنید. برای نظارت از فضای خارجی از دوربین مداربسته بولت استفاده کنید و برای نظارت از فضاهای بزرگ با ارتفاع زیاد هم باید از دوربینهای مداربسته اسپیددام استفاده کنید.

لنز

همانطور که گفته شد، هایک ویژن کاملترین مجموعه دوربین مداربسته را به کاربر عرضه می کند. لنز ثابت و متغیر هر کدام کاربردهای متفاوتی دارد که در محصولات هایک ویژن یافت می شود. فقط کافی است بدانید کجا می خواهید از دوربین مداربسته استفاده کنید. لنز ثابت قابلیت زوم کردن ندارد و اگر نمی‌خواهید جزئیات را به طور خیلی ریز و دقیق مشاهده کنید، لازم نیست از لنز موتورایز استفاده کنید. ویژگی لنز موتورایز این است که با زوم کردن بر روی سوژه موردنظر از کیفیت تصویر کاسته نمی شود.

وضوح تصویر، دید در شب و تکنولوژی

کاملترین مجموعه و گسترده ترین بازه وضوح تصویر در محصولات مخصوص شرکت هایک ویژن است که از وضوح تصویر 2 مگاپیکسل تا 8 مگاپیکسل را شامل می شود اما شرح آن در تکنولوژی های مختلف، متفاوت است:

  • وضوح تصویر 2، 3، 5 و 8 مگاپیکسل برای تکنولوژی HD
  • وضوح تصویر 2، 4، 5، 6 و 8 مگاپیکسل برای تکنولوژی IP

دید در شب در محصولات متفاوت در برند هایک ویژن نیز به شرح زیر متفاوت است:

  • دید در شب 20 متر تا 80 متر برای دوربینهای مداربسته دام و بولت HD و IP
  • دید در شب تا 150 متر برای دوربینهای مداربسته اسپیددام

کانال های تصویر دستگاه

محصولات هایک ویژن شامل دستگاه های DVR و NVR هم می شود. کانالهای تصویر این محصولات به شرح زیر است:

  • DVRهای هایک ویژن شامل 4 تا 32 کانال تصویر هستند.
  • NVRهای هایک ویژن شامل 4 تا 128 کانال تصویر هستند.

محصولات پروژه ای و هوشمند هایک ویژن

اگر قصد تهیه یک تجهیزات نظارتی برای پروژه های بزرگ دارید، باید از برند هایک ویژن استفاده کنید. محصولات پروژه ای فقط در برند هایک ویژن موجود است که این محصولات به شرح زیر هستند:

  • دید در شب رنگی
  • تشخیص حرارت
  • تشخیص عبور از خط
  • شمارنده افراد
  • پلاکخوان
  • دستگاه های هوشمند سری I

*علاوه بر دوربین مداربسته و دستگاه، محصولات هایک ویژن کابل و سوئیچ هم تولید می کند که می توانید این محصولات را از لینکهای زیر بیابید:

محصولات هایلوک

هایلوک زیرمجموعه شرکت هایک ویژن است. از این رو اگر شما اقدام به خرید محصولات هایلوک کنید، یک تجهیزات نظارتی از برند هایک ویژن با قیمت مناسبتر را از آن خود کرده اید. برای مطالعه کامل درباره این برند بر روی لینک زیر کلیک کنید:

hilook

بدنه و نوع، دید در شب و تکنولوژی دوربین مداربسته در محصولات هایلوک کاملا مشابه با محصولات هایک ویژن است. تنها تفاوت در وضوح تصویر است که شرح آن در تکنولوژی متفاوت به شرح زیر است:

  • وضوح تصویر 2 و 4 مگاپیکسل برای تکنولوژی HD
  • وضوح تصویر 2، 4 و 5 مگاپیکسل برای تکنولوژی IP

در خصوص دستگاه هم تفاوتهایی میان دو برند هایلوک و هایک ویژن وجود دارد. محصولات هایلوک شامل دستگاه های DVR و NVR هم می شود که کانالهای تصویر این محصولات به شرح زیر است:

  • DVRهای هایک ویژن شامل 4 تا 32 کانال تصویر هستند.
  • NVRهای هایک ویژن شامل 4 تا 16 کانال تصویر هستند.

*محصولات هایلوک فاقد محصولات پروژه ای و هوشمند هستند.

محصولات نگرون

نگرون یک برند تولید کشور چین است که به طور انحصاری از فروشگاه ایران هایلوک وارد کشور شده و عرضه می شود. برای مطالعه کامل درباره این برند بر روی لینک زیر کلیک کنید:

negron

بدنه و نوع

اگر قصد خرید برند نگرون را دارید، این موضوع را در نظر داشته باشید که در این برند، بدنه فلزی از دو مدل دام و بولت موجود است. اگر قصد نظارت از فضای داخلی را دارید از دوربین مداربسته دام استفاده کنید و برای نظارت از فضای خارجی از دوربین مداربسته بولت استفاده کنید.

لنز

محصولات نگرون فقط شامل لنز ثابت است. همانطور که اشاره شد لنز ثابت قابلیت زوم کردن ندارد و اگر نمی‌خواهید جزئیات را به طور خیلی ریز و دقیق مشاهده کنید، استفاده از دوربین مداربسته با لنز ثابت کفایت می کند.

وضوح تصویر، دید در شب و تکنولوژی

در محصولات نگرون وضوح تصویر 2 مگاپیکسل  و 5 مگاپیکسل فقط از تکنولوژی HD موجود است. نگرون فاقد تکنولوژی IP است. دید در شب در دوربینهای مداربسته نگرون هم از 20 تا 60 متر متفاوت است.

کانال های تصویر دستگاه

محصولات نگرون شامل دستگاه های DVR هم می شود که کانالهای تصویر این محصولات 4، 8 و 16 است. دستگاه های نگرون شامل NVR نمی شوند. همچنین در این برند هیچ گونه محصولات پروژه ای و هوشمند دیده نمی شود.

محصولات نیکسون

نیکسون یک برند ارزان قیمت و تازه وارد تولید کشور چین است که به طور انحصاری از فروشگاه ایران هایلوک وارد کشور شده و عرضه می شود. برای مطالعه کامل درباره این برند بر روی لینک زیر کلیک کنید:

nixon

از لحاظ بدنه و نوع و تکنولوژی دوربین مداربسته، محصولات نیکسون کاملا مشابه نگرون است اما تفاوتهای این دو برند به شرح زیر معرفی می شود:

  • نیکسون فقط دوربین مداربسته با وضوح تصویر 2 مگاپیکسل دارد.
  • دوربینهای مداربسته نیکسون فقط 20 متر دید در شب دارند.
  • نیکسون فاقد دستگاه های ضبط و پخش است.
× برای خرید مشاوره بگیرید