دوربین مداربسته با قابلیت WDR

دوربین-مداربسته-با-قابلیت-wdr

دوربین مداربسته با قابلیت WDR این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا نور محیط را به درستی تفکیک کند و عملکرد دوربین مدار بسته با نور محیط سازگار باشد. هایک ویژن معتبرترین برند تولید کننده دوربین مدار بسته و دارنده رتبه یکم در رده بندی محصولات امنیتی، دوربین‌های مدار بسته مهم و پرکاربردی را عرضه می کند. علاوه بر هایک ویژن، برخی از دوربین‌های مدار بسته هایلوک نیز دارای قابلیت WDR است. در فروشگاه ایران هایلوک، می توانید موارد زیر را به عنوان دوربین مداربسته با قابلیت WDR خریداری کنید.

  • هایک ویژن (با دو تکنولوژی TURBO HD و IP)
  • هایلوک (فقط با تکنولوژی IP)

در نظر داشته باشید، برندهای نیکسون و نگرون فاقد قابلیت WDR هستند. برای ست کردن دوربین های مداربسته با این قابلیت، می توانید از هر دستگاهی متناسب با تکنولوژی دوربین مدار بسته استفاده کنید.

وضوح تصویر دوربین مدار بسته و مگاپیکسل محصولی که خریداری کرده اید، مستقیم با ست کردن دستگاه ارتباط دارد و قابلیت WDR ربطی به دستگاه ندارد. این ویژگی با هر دستگاهی قابل اجراست.

کدام برند دارای قابلیت WDR را خریداری کنیم؟

اصلا چرا از دوربین مداربسته با این قابلیت استفاده کنیم؟ شاید برای شما پیش آمده باشد که دوربین مداربسته موردنظرتان در فضایی قرار گرفته باشد که نور مستقیم به لنز اصابت کند. در این مواقع قطعا تصویر دریافتی شما سیاه خواهد بود؛ چرا که شما از محصول دارای قابلیت WDR استفاده نکرده اید. مورد دیگری هم وجود دارد که اگر تانبش نور به صورت متقیم به اجسام بتابد، آن اجسام کاملا نورانی می شود و شما نمی توانید به درستی تشخیص دهید اما اگر از دوربین مدار بسته با قابلیت WDR استفاده کنید، این مشکل را نخواهید داشت. حال به بررسی محصولات با این قابلیت اشاره می کنیم.

دوربین-مداربسته-wdr

فروش دوربین مداربسته با قابلیت WDR

اگر از قبل تجهیزات نظارتی تهیه کرده اید و در حال حاضر با مشکلات گفته شده رو به رو هستید و در صدد برطرف کردن این موضوع هستید، باید بدانید تجهیزات نظارتی خود دارای چه تکنولوژی و چه سیستمی است. اگر از دستگاه DVR استفاده می کنید، باید برای تجهیز بیشتر و اضافه کردن دوربین مداربسته از دوربین مداربسته توربو اچ دی هایک ویژن استفاده کنید. اگر از دستگاه NVR استفاده می کنید، باید از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید.

هایک ویژن با قابلیت WDR با تکنولوژی HD

اگر با پارتنامبر دوربین مداربسته هایک ویژن آشنایی ندارید، این موضوع را بدانید که در تکنولوژی HD عدد بعد از حرف نشان دهنده مگاپیکسل دوربین مداربسته، قابلیت WDR را نشان می دهد. اعداد 7 و 8 بعد از حروف D، F، H و U نشان می دهد این محصولات دارای قابلیت WDR هستند. موارد موجود در فروشگاه ایران هایلوک با تکنولوژی HD و دارای قابلیت WDR به شرح زیر است:

هایک ویژن با قابلیت WDR با تکنولوژی IP

اگر با پارتنامبر دوربین مداربسته هایک ویژن آشنایی ندارید، این موضوع را بدانید که در تکنولوژی IP حروف FWD در انتهای پارتنامبر پیش از خط تیره نشان دهنده قابلیت WDR است. موارد موجود در فروشگاه ایران هایلوک با تکنولوژی IP و دارای قابلیت WDR به شرح زیر است:

هایلوک با قابلیت WDR با تکنولوژِی IP

محصولات هایلوک مثل هایک ویژن نیست که از روی پارتنامبر آن بتوان تشخیص داد کدام دوربین مداربسته دارای قابلیت WDR است. از آنجا که هایلوک یک برند تازه تاسیس است و زمان زیادی از تاریخ عرضه آن نمی گذرد، پس محصولات دارای قابلیت های به روز هستند. از این رو برند هایلوک تمام محصولات 2 مگاپیکسل IP خود را بدون این قابلیت عرضه کرده ولی تمام دوربین های مداربسته 4 مگاپیکسل و بیشتر با تکنولوژی تحت شبکه از برند هایلوک، از این قابلیت مهم بهره می برند.

DWDR چیست؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام مشاهده اطلاعات فنی دوربین مدار بسته مورد نظر خود با مورد DWDR برخورد داشته باشید. این مورد در غالب دوربین های مدار بسته HD و IP هایلوک و هایک ویژن وجود دارد. این قابلیت به صورت دیجیتالی و خودکار عملکرد سازگاری با نور محیط را انجام می دهد اما اگر دوربین مداربسته دارای قابلیت WDR باشد، هنگام اتصال به دستگاه، تنظیمات WDR فعال شده و می توانید به صورت پیشرفته کار سازگاری با نور محیط را انجام دهید.

معنای لغوی واژه WDR

طیف گسترده پویا معنای این قابلیت است که نور محیط را تنظیم می کند و باعث سازگاری با تابش نور می شود و مشکلاتی بابت دریافت تصویر توسط لنز دوربین مدار بسته به وجود نمی آورد. این واژه لاتین، مخفف عبارت زیر است:

  • WDR : Wide Dynamic Range
  • DWDR : Digital Wide Dynamic Range

 

× برای خرید مشاوره بگیرید