پارت نامبر دوربین مداربسته هایلوک (بررسی نکات تکمیلی)

پارت-نامبر-دوربین-مداربسته-هایلوک

پارت نامبر دوربین مداربسته هایلوک نشانگر قابلیت های آنهاست. ویژگی اسامی هایلوک این است که اگر آن را بشناسید می توانید خرید بهتری داشته باشید. یکی از ابتدایی ترین مقالات وبسایت ایران هایلوک بررسی پارتنامبر محصولات  هایک ویژن و هایلوک است که حالا می خواهیم در این مقاله آن را به روزرسانی کرده و با توجه به جدید شدن محصولات هایلوک در طول این مدت، پارت نامبر دوربین مداربسته هایلوک (بررسی نکات تکمیلی) را به شما ارائه دهیم.

پارت نامبر دوربین مداربسته هایلوک توربو اچ دی (THC)

در فروشگاه ایران هایلوک دوربین مداربسته هایلوک با دو تکنولوژی IP و HD عرضه می شود. نکته ای که در ابتدا باید آن را بدانید این است که در تمام محصولات هایلوک توربو اچ دی که با تکنولوژی HD-CVI نامیده می شود، شروع پارتنامبر با حروف THC است که پس از آن یک خط فاصله قرار دارد. پس -THC در تمام دوربینهای مداربسته Turbo HD، به این شکل آغاز می شود. پس از آن به شرح زیر معرفی پارت نامبر محصولات هایلوک HD-TVI معرفی می گردد:

  • حرف B مختص دوربین های مداربسته بولت است
  • حرف T مختص دوربین های مداربسته سقفی تارت است
  • حرف D مختص دوربینهای مداربسته دام حباب دار است

پارت-نامبر-دوربین-مداربسته-هایلوک-iranhilook

بررسی ابعاد دوربین مداربسته

در بررسی پارت نامبر دوربین مداربسته هایلوک HD-TVI بعد از آنکه حرف B، T و D در پارتنامبر دوربین مداربسته دیده شد باید به عدد بعدی دقت کنید که اگر عدد 1 بود یعنی این دوربین مداربسته در ابعاد کوچک ساخته شده است. اگر 2 بود یعنی دوربین مداربسته کیس بزرگی دارد و دید در شب گسترده تری هم دارد. عدد 3 هم نشان می دهد این دوربین مداربسته در ابعاد بزرگ ساخته شده و فزون بر دید در شب وسیع، دارای لنز متغیر هم است.

بررسی وضوح تصویر دوربین مداربسته

در بررسی پارت نامبر دوربین مداربسته هایلوک HD-TVI دومین عدد بیانگر وضوح تصویر است که در این تکنولوژی فقط عدد 2 و 4 در این پارتنامبر دیده می شود که به ترتیب بیانگر 2 مگاپیکسل و 4 مگاپیکسل بودن دوربین مداربسته است.

بررسی نوع دید در شب

دوربین مداربسته در حالت عادی می تواند تصاویر را به صورت سیاه و سفید در شب ثبت کند. در این حالت دوربینهای مداربسته HD-TVI با عدد صفر در سومین عدد پارتنامبر دیده می شود. به تازگی دوربین مداربسته هایلوک ویژگی های منحصر به فرد به خود دیده است که با عدد 3 مشخص می شود.

اگر عدد سوم پارتنامبر دوربین مداربسته HD-TVI هایلوک 3 باشد نشان می دهد این دوربین مداربسته از قابلیت Ultra Low Light بهره می برد و در نور حداقلی هم توان ثبت وقایع را دارد.

بررسی جنس بدنه

پس از 3 عددی که در بالا تجزیه و تحلیل کردیم، یک خط فاصله قرار دارد و پس از آن چند حالت ممکن است به شرح زیر رخ دهد:

  • پس از سه عدد بالا پارتنامبر تمام شود که در این حالت بدنه این دوربین مداربسته ترکیبی از فلز و پلاستیک است.
  • اگر پس از سه عدد خط فاصله و حرف P دیده شود، نشان می دهد این دوربین مداربسته از جنس پلاستیک است.
  • اگر پس از سه عدد خط فاصله و حرف M دیده شود، نشان می دهد این دوربین مداربسته از جنس فلز است.

بررسی قابلیت ویژه

در پارت نامبر دوربین مداربسته هایلوک HD-TVI اگر پس از حرف بیانگر جنس بدنه، پارتنامبر ادامه پیدا کرد، نشان می دهد این دوربین مداربسته دارای قابلیتهای ویژه به شرح زیر است:

  • S بیانگر صدادار بودن دوربین مداربسته است
  • PIRL بیانگر مجهز بودن دوربین مداربسته به قابلیت حساس به بدن موجودات زنده است
  • VF بیانگر مجهز بودن دوربین مداربسته به قابلیت لنز متغیر است

پارت نامبر دوربین مداربسته هایلوک تحت شبکه (IPC)

محصولات هایلوک یک ویژگی مهم دارند و آن یکپارچه بودن الگوریتم پارتنامبر محصولات آن است که جدای از تکنولوژی آن، دارای اعداد و حروفی است که ویژگی های مهمی دارد. نکته ای که در ابتدا باید آن را بدانید این است که در تمام محصولات هایلوک تحت شبکه که با تکنولوژی IP نامیده می شود، شروع پارتنامبر با حروف IPC است که پس از آن یک خط فاصله قرار دارد. پس -IPC در تمام دوربینهای مداربسته تحت شبکه، به این شکل آغاز می شود. پس از آن نوع دام و بولت بودن، ابعاد، وضوح تصویر دقیقا با دوربینهای مداربسته HD-TVI یکسان است.

تنها تفاوتها در نکات زیر است:

  • عدد 3 در دوربینهای مداربسته Turbo HD نشان می دهد این دوربین مداربسته در ابعاد بزرگ ساخته شده و فزون بر دید در شب وسیع، دارای لنز متغیر هم است اما همین قابلیت در دوربینهای مداربسته IP با عدد 6 نمایش داده می شود.
  • پس از سومین عدد در پارتنامبر دوربین مداربسته IP اگر حرف H دیده شود، نشان می دهد این دوربین مداربسته از قابلیت فشرده سازی +H265 بهره می برد.
  • در دوربینهای مداربسته تحت شبکه هایلوک افزون بر عدد 2 و 4 که بیانگر 2 و 4 مگاپیکسل بودن دوربین مداربسته است، عدد 5 هم دیده می شود که برای دوربینهای مداربسته 5 مگاپیکسلی است.

بررسی PoE

دوربینهای مداربسته تحت شبکه می توانند از قابلیت PoE بهره ببرند. خلاف این مورد در دوربینهای مداربسته تحت شبکه با حرف D مشخص می شود. یعنی اگر در انتهای پارتنامبر پس از خط تیره، حرف D دیده شد، نشان می دهد این دوربین مداربسته از قابلیت PoE بهره نمی برد.

بررسی قابلیت ویژه

در پارت نامبر دوربین مداربسته هایلوک IP بعضی از حروف نشان می دهد این دوربین مداربسته دارای قابلیتهای ویژه به شرح زیر است:

  • V بیانگر وریفوکال بودن دوربین مداربسته است
  • Z بیانگر موتورایز بودن دوربین مداربسته است
  • W بیانگر مجهز بودن دوربین مداربسته به قابلیت اتصال وای فای است
× برای خرید مشاوره بگیرید