سوئیچ PoE و بدون PoE چه تفاوتهایی با همدیگر دارند؟

سوئیچ PoE و بدون PoE چه تفاوتهایی با همدیگر دارند؟ اگر تا به حال واژه سوئیچ را نشنیده اید و اطلاع دقیقی از این کالا ندارید حتما در این مقاله ما را همراهی کنید تا با مفهوم سوئیچ شبکه آشنا شوید و بدانید سوئیچ PoE و بدون PoE چه تفاوتهایی با همدیگر دارند! قابلیت PoE یک مفهوم شبکه است که در دوربینهای مداربسته IP و دستگاه های NVR کاربرد دارد و به مفهوم برقرسانی اشاره دارد. برای آنکه با این مفهوم به طور کامل آشنا شوید، روی لینک زیر کلیک کرده و به مطالعه مقاله بپردازید تا برایتان مشخص شود که سوئیچ PoE و بدون PoE چه تفاوتهایی با همدیگر دارند؟

سوئیچ-poe-و-بدون-poe-iranhilook

در مقاله بالا افزون بر PoE به مفهوم PoC هم اشاره شده است و مفهوم PoC در محصولات هایک ویژن و تکنولوژی Turbo HD دیده می شود و آن هم وظیفه برقرسانی را به عهده دارد و فرایندی مشابه PoE دارد که در این مقاله موضوع بحث ما نیست و ما در مبحث شبکه می خواهیم فرایند برق رسانی را تحلیل کنیم.

برق رسانی به چند حالت انجام می شود؟

فرایند برق رسانی در تکنولوژی IP به 4 صورت انجام می شود:

  • برق رسانی از طریق دستگاه NVR با PoE
  • برق رسانی از طریق سوئیچ با PoE با دستگاه NVR فاقد PoE
  • برق رسانی از طریق آداپتور مرکزی با سوئیچ و دستگاه فاقد PoE
  • برق رسانی از طریق آداپتور لپ تاپی با سوئیچ و دستگاه فاقد PoE

برق-رسانی

تفاوت سوئیچ PoE و بدون PoE

در بندهای پیشین اشاره به فرایند برق رسانی در تجهیزات نظارتی کردیم و در این بند خاصه می خواهیم فرایند برق رسانی در تجهیزات نظارتی تحت شبکه متکی بر سوئیچ را بررسی کنیم تا در انتها این موضوع برایتان روشن شود که سوئیچ PoE و بدون PoE چه تفاوتهایی با همدیگر دارند.

*درنظر داشته باشید مراد از برق رسانی، برق رسانی به دوربین مداربسته است.

  • اگر در تجهیزات خود از دستگاه NVR استفاده می کنید که آن دستگاه از قابلیت PoE بهره می برد، می توانید بدون نیاز به سوئیچ دوربین مداربسته را مستقیما به دستگاه وصل کنید.
  • اگر دستگاه NVR شما از قابلیت PoE بهره نمی برد، باید در بین راه دوربین مداربسته و دستگاه از یک سوئیچ استفاده کنید که آن سوئیچ می تواند PoE باشد یا نباشد.
  • اگر سوئیچ PoE باشد، فرایند برق رسانی به دوربین مداربسته از طریق سوئیچ انجام می شود اما اگر سوئیچ شبکه فاقد قابلیت PoE باشد، برق مورد نیاز دوربین مداربسته توسط هیچ منبعی تامین نمی شود و باید حتما از یک عدد آداپتور برای تامین برق دوربینهای مداربسته استفاده کنید.
  • آداپتور دوربین مداربسته می تواند به صورت تکی و مجزا برای هر دوربین مداربسته باشد یا می تواند یک دوربین مداربسته مرکزی باشد تا برق تمام دوربینهای مداربسته را با هم تامین کند.
  • هر دوربین مداربسته به طور ماکزیمم به 2 آمپر برق نیاز دارد که می توانید از یک آداپتور 2 آمپر برای هر دوربین مداربسته استفاده کنید یا مثلا از یک آداپتور 15 آمپر برای تامین برق 7 عدد دوربین مداربسته استفاده کنید.

آداپتور

برندهای سوئیچ

حال که تا اینجای مقاله تفاوت سوئیچ PoE و بدون PoE را دریافته اید، می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که کدم شرکتها سوئیچ تولید می کنند.

  • هایک ویژن : برترین برند تولیدکننده دوربین مداربسته و تجهیزات وابسته بهترین سوئیچهای شبکه را هم تولید و عرضه می کند.
  • دیلینک : شرکت دیلینک یک برند معروف در عرصه شبکه به شمار می رود که محصولت باکیفیتی را روانه بازار می کند.
  • تی پی لینک : شرکت تی پی لینک یک برند معروف در عرصه شبکه به شمار می رود که محصولت باکیفیتی را روانه بازار می کند.
  • تندا : یک برند متفرقه اما خوشنام در عرصه شبکه که سوئیچهای با کیفیتی را تولید می کند.

امیدواریم از مطالعه این مقاله با عنوان سوئیچ PoE و بدون PoE چه تفاوتهایی با همدیگر دارند؟ استفاده کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

× برای خرید مشاوره بگیرید