حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن به چه معناست؟

حرف-f-دوربین-مداربسته-هایک-ویژن

حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن به چه معناست؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله این موضوع برای شما به وضوح مشخص شود؛ هرچند پیشترها پارتنامبر هایک ویژن کامل بررسی شده است اما آنچه در انتهای پارتنامبر دوربینهای مداربسته Turbo HD هایک ویژن دیده می شود، معنا و مفهوم خاصی دارد که در این مقاله با عنوان حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن به چه معناست؟ می خواهیم این مساله را برای شما روشن کنیم.

بررسی حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن

شرکت هایک ویژن پارتنامبر هوشمندی را برای محصولات خود در نظر گرفته است. هر کدام از اعداد و حروف در این پارتنامبرها معنا و مفهوم خاص خودشان را دارند. در این مقاله با عنوان حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن به چه معناست؟ می خواهیم اشاره به این حرف کنیم که در انتهای پارتنامبر قرار می گیرد. پیشترها در خصوص حرف F در میانه پارتنامبر محصولات Turbo HD هایک ویژن مطالبی را عرض کرده بودیم. بر آن اساس مشخص شده بود حرف F در میانه پارتنامبر محصولات توربو اچ دی هایک ویژن نشانگر وضوح تصویر دوربین مداربسته است. به مثال زیر توجه کنید:

  • DS-2CE16F1T-IT

در این پارتنامبر حرف F بیانگر 3 مگاپیکسل بودن دوربین مداربسته بولت با 20 متر دید در شب است.

از سال 2018 به بعد تمام دوربینهای مداربسته هایک ویژن با تکنولوژی TURBO HD در انتهای پارتنامبرشان از 2 حالت خارج نیستند:

  • یا پارتنامبر با حرف F به پایان می رسد.
  • یا پارتنامبر با حرف E به پایان می رسد.

پیشترها دوربینهای مداربسته هایک ویژن بدون این حالت تولید می شد و همانطور که در نمونه بالا مدل DS-2CE16F1T-IT مشاهده می کنید، این دوربین مداربسته نه به حرف E ختم می شود، نه F. به عبارت دیگر این دوربین مداربسته نه از قابلیت PoC بهره می برد نه توان ست شدن با دستگاه های برندهای دیگر از تکنولوژی غیر از TVI را داشت.

این دوربین مداربسته سالهاست از رده خارج شده و دیگر چیزی تحت این عنوان وجود ندارد که توان ست شدن با دستگاه های دیگر را نداشته باشد. حرف E در انتهای پارتنامبر دوربینهای مداربسته TURBO HD هایک ویژن به معنای بهره مندی از قابلیت PoC است که از سال 2018 وارد بازار شد و طرفداران زیادی به خود دید. این قابلیت به معنای بهره مندی دوربین مداربسته از قابلیت دریافت برق از دستگاه بدون نیاز به کابل برق است.

البته که برای استفاده از این ویژگی باید حتما از دستگاه های DVR هایک ویژن که در انتهای پارتنامبرشان حرف P  وجود دارد استفاده شود. به مثالهای زیر توجه کنید تا پس از آن در بند بعدی به آن اشاره کنیم که حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن به چه معناست:

مثالهای بالا بیانگر یک دوربین مداربسته دام 5 مگاپیکسلی با قابلیت PoC است که با دستگاه 8 کانال ست می شود.

قابلیت-poc-هایک-ویژن

حال اگر دوربین مداربسته شما به اصطلاح از قابلیت PoC بهره نبرد، حتما در انتهای پارتنامبرش حرف F دارد که آن را معرفی می کنیم تا مشخص شود حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن به چه معناست؟

ست شدن با دستگاه های دیگر

برای آنکه بدانید حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن به چه معناست باید ابتدا مفهوم خوانش دستگاه های DVR برایتان مشخص شود.

هر دستگاه DVR توان خواندن و پشتیبانی از موارد زیر را دارد:

  • AHD
  • CVI
  • TVI
  • CVBS
  • IP
  • اگر دستگاهی قابلیت پشتیبانی از هر 5 مورد بالا را داشته باشد، اصطلاحا به آن 5in1 گفته می شود. در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق دستگاه های موجود در بازار 5in1 هستند اما اگر دستگاهی توان پشتیبانی از فرمت TVI را نداشته باشد، نمی تواند از دوربینهای مداربسته هایک ویژن پشتیبانی کند. TVI تکنولوژی و سیستم انحصاری هایک ویژن برای محصولات خود است. هر یک از موارد دیگر را هم در این بند معرفی می کنیم:
  • AHD : تکنولوژی دوربینهای مداربسته Noname
  • CVI : تکنولوژی دوربینهای مداربسته Dahua
  • CVBS : تکنولوژی آنالوگ
  • IP : تکنولوژی تحت شبکه

حال که این موارد برای شما معرفی شد، باید متوجه شده باشید که حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن به چه معناست!

حرف-f-دوربین-مداربسته-هایک-ویژن-iranhilook

واقعا حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن به چه معناست؟

تمام این موارد را گفتیم تا مشخص شود حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن به چه معناست؟ در یک کلام اگر در انتهای پارتنامبر دوربینهای مداربسته هایک ویژن با تکنولوژی Turbo HD حرف F دیده شود، این دوربین مداربسته باز هم توان ست شدن با دستگاه هایی که 5in1 نیستند را هم دارد. به مثال زیر توجه کنید:

ds-2ce16d0t-itf

ds-2ce56d0t-it1

در این مثالها به دلیل آنکه در انتهای پارتنامبر دوربین مداربسته بولت حرف F دیده می شود، این دوربین مداربسته توان ست شدن با دستگاه های غیر 5in1 را هم دارد اما مورد بعدی یعنی دوربین مداربسته دام هایک ویژن که در انتهای پارتنامبرش حرف F نیست، نمی تواند با دستگاه های غیر 5in1 ست شود. برای ست شدن باید یا از دستگاه های خود برند هایک ویژن یا هایلوک استفاده کنید یا از دستگاه های شرکتهای دیگر ولی 5in1 بهره ببرید.

امیدواریم این مقاله با عنوان حرف F دوربین مداربسته هایک ویژن به چه معناست؟ مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

× برای خرید مشاوره بگیرید