آشنایی با اصطلاح های سیستمهای امنیتی (بخش سوم)

آشنایی-با-اصطلاح-های-سیستمهای-امنیتی

آشنایی با اصطلاح های سیستمهای امنیتی برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا بتوانند استفاده بهتری از کالاهایی بکنند که خریده اند. در این مقاله آشنایی با اصطلاح های سیستمهای امنیتی می خواهیم آنچه که در تجهیزات نظارتی شما (به جز دوربین مداربسته و دستگاه) کاربرد دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی های موجود در هارد

به طور کلی هارد دارای 3 ویژگی زیر است:

  • شرکت سازنده
  • ظرفیت
  • رنگ هارد

شرکت سازنده هارد در سیستم های امنیتی متفاوت است اما آنچه که بیشترین سازگاری را با دستگاه های NVR و DVR دارد، برند وسترن و سیگیت است. ظرفیت هاردها هم از 500 گیگابایت تا 8 ترابایت متفاوت است. رنگ هارد نیز متناسب با سازگاری آن هارد است. هارد وسترن بنفش و هارد سبز رنگ سیگیت، بیشترین سازگاری را با تجهیزات نظارتی دارد.

آشنایی-با-اصطلاح-های-سیستمهای-امنیتی-iranhilook

ویژگی های موجود در کابل در آشنایی با اصطلاح های سیستمهای امنیتی

اگر می خواهید کابل خوب برای سیستم های امنیتی خود باید به تکنولوژی موجود کالاهایی که خریده اید، دقت کنید. تکنولوژی های موجود در سیستم های امنیتی به شرح زیر است:

  • تحت شبکه(دیجیتال یا IP) که کابل مورد استفاده در این تکنولوژی CAT 5 یا CAT 6 است.
  • اچ دی که کابل مورد استفاده در این تکنولوژی کابل برق، تصویر یا کابل ترکیبی است.

اصلاحات موجود در کابل شبکه

کابل شبکه دو نوع دارد:

  • CAT 5
  • CAT 6

مدتهاست CAT 6 جای CAT 5 را گرفته و کارشناس نصب در فرایند کابل کشی تجهیزات نظارتی با تکنولوژی IP از CAT 6 استفاده می کند تا سرعت انتقال داده ها و ضبط وقایع بسیار با کیفیت تر انجام می شود.

مواردی که در کابل شبکه باید بدانید به شرح زیر است:

  • SFTP : Secure File Transfer Protocol
  • UTP : Unshielded Twisted Pair

کابل های SFTP دارای شیلد و فویل و کابل های UTP بدون شیلد و فویل است.

اصلاحات موجود در کابل‌برق، تصویر و کابل‌ترکیبی

کابل مورد استفاده در سیستم های نظارتی با تکنولوژی اچ دی موارد زیر است:

  • کابل برق و تصویر
  • کابل شبکه

کابل برق به طور مصطلح با اندازه قطر کابل معرفی می شود. مثلا برای تمایز کابل های برق از یکدیگر اندازه 2در یک یا 2در یک و نیم گفته می شود.

کابل تصویر هم اندازه مغزی آن و تعداد شیلدهای دور آن برای معرفی به کار گرفته می شود. کابل ترکیبی هم دقیقا همین طور است. برای معرفی آن اندازه مغزی و تعداد شیلدهای دور کابل تصویر مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال کابل ترکیبی صفر هفت نود و شش رشته اشاره به قطر 0/7 مغزی کابل تصویر و تعداد 96 رشته دور کابل دارد.

کابل-سیستم-های-امنیتی

ویژگی های موجود در اتصالات و آداپتور

اتصالات و آداپتور در تجهیزات نظارتی جزو آسانترین موارد برای یادگیری است. به جز سوکت شبکه اصطلاحات خاصی در BNC، سیم آداپتوری و خود آداپتور وجود ندارد. سوکت شبکه نیز شامل رعایت ترتیب رنگ می شود. برای آشنایی با این موضع مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

ویژگی های موجود در سوئیچ شبکه

هایک ویژن بهترین سوئیچ های شبکه در بازار تجهیزات نظارتی را تولید می کند. تمام این سوئیچ ها دارای قابلیت PoE بوده و از بدنه فلزی برخوردار هستند. سوئیچ شبکه در تکنولوژی تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. تمایز سوئیچ های شبکه از یکدیگر به دلیل وجود موارد زیر است:

  • تعداد پورت
  • میزان برد
  • پهنای باند

تعداد پورت سوئیچ

مهمترین دلیل تمایز قیمت سوئیچ های شبکه از یکدیگر تعداد پورت های آن است. پورت های سوئیچ ها از 5 پورت شروع می شود و تا 26 پورت وجود دارد. تعداد پورت های سوئیچ به تعداد دوربین های مداربسته موجود در بستگی دارد. سوئیچ در مسیر کابل کشی دوربین مداربسته به دستگاه قرار گرفته و وقتی دستگاه NVR دارای قابلیت PoE نباشد، سوئیچ جزو ملزومات سیستم نظارتی حسوب می شود.

میزان برد سوئیچ

اینکه بعضی از سوئیچ ها دارای قیمت بالایی هستند به دلیل میزان برد سوئیچ است. به طور متوسط در سوئیچ شبکه، میزان کابل کشی تا 100 متر است.

پهنای باند سوئیچ

پهنای باند در سوئیچ به منزله پشتیبانی کردن از وضوح تصویر دوربین مداربسته است. به طور مثال پهنای باند ۴×۱۰/۱۰۰ مگابیت بر ثانیه در سوئیچ 5 پورت هایک ویژن وجود دارد و از 4 دوربین مداربسته با وضوح تصویر 8 مگاپیکسل هم پشتیبانی می کند.

*در صورت بروز هرگونه سوال برای آشنایی با اصطلاح های سیستمهای امنیتی می توانید با شماره ۰۹۹۰۱۲۲۲۰۰۳۰ یا شماره ۰۲۱۶۶۷۳۵۵۴۴(واحد پشتیبانی) تماس بگیرید.

× برای خرید مشاوره بگیرید