آشنایی با اصطلاحات هارد

آشنایی-با-اصطلاحات-هارد

آشنایی با اصطلاحات هارد به کاربران کمک می کند تا اطلاعات درستی از کالای خریداری شده داشته باشند و امکان بررسی آن برای کاربر فراهم باشد. سال گذشته در چنین روزی یک مقاله جامع درخصوص هارد و اصطلاحات مربوط به آن منتشر شد و ابعاد گسترده این محصول بررسی گرید و حال در این مقاله با عنوان آشنایی با اصطلاحات هارد قصد داریم آنچه که سال گذشته به آن اشاره شد را به روزرسانی کنیم و برای شما شرح دهیم.

آشنایی با اصطلاحات هاردهای فروشگاه ایران هایلوک

در فروشگاه ایران هایلوک به بهانه نوروز 1400، فروش هارد در آفر ویژه قرار گرفته با کیفیت فوق العاده و قیمت استثنایی عرضه می شود. هارد از 2 برند وسترن و سیگیت در فروشگاه ایران هایلوک به فروش می رسد که به لحاظ موارد زیر قابل بررسی است:

  • رنگ هارد
  • ظرفیت هارد
  • میزان ذخیره سازی
  • مفهوم بافر دیسک
  • مفهوم سرعت گردش
  • توان دریافت تصاویر

آشنایی-با-اصطلاحات-هارد

رنگ هارد

در این مقاله با عنوان آشنایی با اصطلاحات هارد باید بدانید هارد پس از آنکه برندش مشخص شود، رنگش مورد بررسی قرار می گیرد. هارد در مقام مقایسه، باید ماهیت آن از لحاظ رنگ مربوط به آن مشخص شود. رنگ بنفش در هارد وسترن نشان می دهد هارد از بالاترین کیفیت ممکن بهره می برد. اگر قصد دارید از هارد در تجهیزات نظارتی یا در کیس کامپیوتر خود استفاده کنید، این را بدانید که هارد وسترن بنفش بالاترین کیفیت را دارد. این هارد نسبت به بقیه هاردهای موجود در بازار از قیمت بالاتری هم برخوردار است.

تفاوت رنگ ها در هاردها به میزان سازگاری آنها برمی گردد، به طوری که طیف رنگها پایینتر از بنفش برای تجهیزات سبک تر مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که اگر قصد دارید از یک سیستم پیچیده با کاربرد چند محصول همزمان استفاده کنید، ممکن است هارد سیستم شما درگیر شود و اگر از مدل وسترن بنفش استفاده نکنید، بارها منجر به هنگ سیستم و عدم ضبط شود اما اگر سیستم شما پیچیدگی ندارد و می خواهید مثلا از یک دوربین مداربسته استفاده کنید، می توانید به رنگهای دیگر هم فکر کنید.

بهترین برند و شرکت تولیدکننده هارد در حال حاضر وسترن است ولی به جز وسترن، برند سیگیت هم در فروشگاه ایران هایلوک به فروش می رسد. علاوه بر سیگیت و وسترن، برند توشیبا هم در فروش هارد ید طولایی دارد و در بازار شناخته شده است اما از لحاظ کیفیت در جایگاه پایینتری قرار دارد.

آشنایی با اصطلاحات هارد به شما این امکان را می دهد تا پس از انتخاب برند و رنگ موردنظر خود، موارد دیگر را به شکل بهتری دریافت کنید.

هارد-سیگیت

ظرفیت هارد

حال که با برندها و رنگهای هارد آشنا شدید، می توانید ظرفیت هارد را هم متناسب با سیستم تجهیزات نظارتی خود انتخاب کنید. اگر دستگاه شما دارای قابلیت اتصال بیش از یک هارد است، پیشنهاد می شود از هر ساتای آن استفاده کنید. در واقع در این مواقع شما دو گزینه زیر را پیش رو دارید:

  • استفاده از فقط یک ساتای دستگاه و تهیه یک هارد با ظرفیت بالا
  • استفاد از تمام ساتاهای دستگاه و استفاد از چند هارد با ظرفیت پایین

پیشنهاد مجموعه ایران هایلوک این است که از تمام ساتاهای دستگاه استفاده کنید و از هاردهای با ظرفیت پایین استفاده کنید؛ چرا که در صورت اخلال در یکی از هاردها، فرصت ضبط وقایع را از دست ندهید و وقایع توسط هارد دیگر و فعال در دستگاه ضبط شود.

در برند وسترن از هارد 500 گیگابایت تا 8 ترابایت محصولات متنوع عرضه می شود اما از برند سگیت فقط هارد یک و 2 تربایت موجود است.

آشنایی با اصطلاحات هارد به شما این امکان را می دهد تا پس از انتخاب برند و رنگ هارد متناسب با تجهیزات نظارتی خود، ظرفیت هارد را هم به درستی انتخاب کنید.

هارد-وسترن-بنفش

میزان ذخیره سازی

میزان ذخیره سازی در هارد مستقیما به دو عامل زیر بستگی دارد:

  • کیفیت تصاویر ضبط شده
  • فرمت ضبط دستگاه

هرچه از دوربینهای مداربسته باکیفیت تر در تجهیزات خود استفاده کنید، هارد شما زودتر پر می شود که چرا تصاویر باکیفیت تر، حجم بالاتری هم دارند. فرمت ضبط دستگاه هم مستقیما روی ذخیره وقایع تاثیرگذار است. فرمتهای ضبط دستگاه ها از H.264 تا +H.265 Pro متغیر است و هرچه فشرده سازی پیشرفته تر باشد، هارد شما دیرتر پر خواهد شد.

مفاهیم دیگر آشنایی با اصطلاحات هارد

  • مفهوم بافر دیسک : حافظه نهان همان مفهوم بافردیسک است که به آن بافر کش هم گفته می شود. این مفهوم در ذخیره سازی اطلاعات کاربرد دارد و از هنگ شدن سیستم جلوگیری می کند. برای شما اتفاق افتاده است که گاهی با یک دستگاه کار می کنید و هنگام آنکه چند کار را همزمان انجام می دهید، دستگاه قادر به پردازش نخواهد بود و چند ثانیه سیستم قفل می شود. هنگامی که چند دستور پشت سر هم به سیستم داده می شود، هارد قادر به پردازش همه آنها با هم نخواهد بود.
  • مفهوم سرعت گردش : سرعت چرخش دیسک همان سرعت گردش است که با واحد دور در دقیقه اندازه گیری می شود. دور در دقیقه با نماد RPM شناخته می شود که تا 5400 دور در دقیقه هم انجام می شود. هرچه سرعت چرخش یا گردش پایینتر باشد، سرعت هارد پایینتر است.
  • توان دریافت تصاویر : توان دریافت تصاویر در واقع همان قابلیت سینک شدن با تصاویر دوربینهای مداربسته است که توان پردازش تصاویر و دریافت اطلاعات و وقایع را تا چه میزان دوربین مداربسته دارند. بالاترین سطحی که می توان برای یک هارد در نظر گرفت، توان دریافت تصاویر 256 دوربین مداربسته به طور همزمان است.

 

× برای خرید مشاوره بگیرید