ایران هایلوک مفهوم روشنایی محیط را بررسی می کند

ایران-هایلوک-مفهوم-روشنایی-محیط

ایران هایلوک مفهوم روشنایی محیط را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. در واقع این مفهوم اشاره به شدت روشنایی دارد که در این مقاله ابعاد گسترده آن بررسی خواهد شد. در واقع موضوع روشنایی محیط و میزان شدت آن که با واحد LUX اندازه گیری می شود، هنگام قرارگیری حالت ضبط تصاویر دوربین مداربسته بر روی حالت IR مطرح می شود. مفهوم IR همان مفهوم دید در شب یک دوربین مداربسته است که در تاریکی شب بتواند تصاویر را ثبت کند. در این مقاله ایران هایلوک مفهوم روشنایی محیط را بررسی می کند.

روشنایی محیط چگونه اندازه گیری می شود؟

لوکس (LUX) یک مفهوم فیزیکی است و از طریق یک فرمول قابل محاسبه است. در واقع شدت روشنایی به جریان نور تابیدشده بر سطح گفته می شود و بیانگر این است که درک انسان از آن میزان روشنایی چقدر است. ابتدا تصویر زیر را مشاهده کنید تا سپس نحوه محاسبه آن بیان شود.

ایران-هایلوک-مفهوم-روشنایی-محیط-بررسی

ایران هایلوک مفهوم روشنایی محیط را محاسبه می کند

همانطو که در عکس بالا مشخص است، شدت روشنایی آن چیزی است از سوی یک منبع نور به سطحی می تابد و باعث می شود چشم آن سطح را مشاهده کند. فرض می کنیم آن منبع نور یک لامپ باشد و سطح قابل رویت، یک گلدان باشد، از طریق فرمول زیر میزان شدت روشنایی برای دیدن آن گلدان قابل محاسبه خواهد بود. فرمول شدت روشنایی که با عنوان Illuminance مطرح می شود و با واحد لوکس اندازه گیری می شود، به شرح زیر است:

از این فرمول برای نور تاییدشده بر یک سطح استفاده می شود. اجزای این فرمول به شرح زیر است:

  • Lm= لومن یا همان توان نوری
  • m= واحد سطح بر مبنای مترمربع

وقتی بیان می شود یک لامپ دارای شدت روشنایی 2 لوکس است به این معناست که توان نوری یک لامپ 50 باشد و بر یک گدان با مساحت 5 مترمربع بتابد. در این فرمول مجذور مساحت محاسبه می شود. میزان لوکس متعارف برای موارد مختلف به شرح زیر است:

  • انبار: 50 لوکس
  • کتابخانه: 200 لوکس
  • فروشگاه: 300 لوکس
  • کارهای حسابداری: 500 لوکس
  • بازی فوتبال در شب: 2500 لوکس

*مفهوم لوکس در تجهیزات نظارتی برای ثبت وقایع در شب کاربرد دارد و آنکه آیا یک دوربین مداربسته توان ثبت در تاریکی را دارد یا خیر.

لوکس

دوربین مداربسته هایک ویژن با قابلیت Ultra Low Light

در بازار تجهیزات نظارتی محصولات هایک ویژن با قابلیت Ultra Low Light تولید می شود که بالاترین سطح ثبت را در میان تمام محصولات در سطح جهان را محسوب می شود. این دوربینهای مداربسته قابلیت ثبت وقایع را با میزان نور بسیار پایین ثب می کند. در ادامه ایران هایلوک مفهوم روشنایی محیط در ثبت این محصولات را مورد بررسی قرار می دهد.

ایران هایلوک مفهوم روشنایی محیط در تجهیزات نظارتی را بررسی می کند

در تازه ترین محصولات واردشده به بازار ایران تولید سال 2020 میلادی محصولاتی وجود دارد که تصاویر را در کمترین نور ممکن ثبت می کنند. این دوربین های مداربسته که اصطلاحا Ultra Low Light هستند، دارای تکنولوژی Turbo HD بوده و از سری محصولات D3T هایک ویژن با وضوح 2 مگاپیکسل هستند. این محصولات به شرح زیر معرفی می گردند:

ویژگی های مشترک دوربینهای مداربسته فوق به شرح زیر خدمت شما معرفی می گردد:

  • تمام این محصولات از تکنولوژی Turbo HD بهره می برند.
  • تمام این محصولات از 2 مگاپیکسل وضوح تصویر بهره می برند.
  • تمامی این محصولات دارای ویژگی WDR هستند.
  • میزان نور مورد نیاز برای ثبت تصاویر در این محصولات 0/005 لوکس است.
  • تمام این دوربین های مداربسته دارای مقاومت IP67 هستند.

ایران هایلوک مفهوم روشنایی محیط را جمع بندی می کند

در این مقاله با عنوان ایران هایلوک مفهوم روشنایی محیط را بررسی می کند، ابعاد گوناگون شدت روشنایی در منابع نوری بررسی شد. سپس میزان لوکس مورد نیاز برای محیط های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در پایان کالاهایی که با کمترین میزان نور محیط توان ثبت تصاویر را دارند، معرفی شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با فروشگاه ایران هایلوک در تماس باشید:

  • 09901220030
  • 02166735544
× برای خرید مشاوره بگیرید