ایران هایلوک مفهوم PoC و PoE را بررسی می کند

ایران-هایلوک-مفهوم-pocو-poe

ایران هایلوک مفهوم PoC و PoE را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. با ما همراه باشید تا در این مقاله با این مفاهیم بیشتر آشنا شوید. در واقع اصطلاح PoC و PoE به آن ویژگی در دوربین‌های مداربسته اطلاق می‌شود که دارای قابلیت برق‌رسانی از طریق خود دستگاه DVR یا NVR به دوربین مداربسته است.

PoC چیست؟

PoC مختص DVR و تکنولوژی HD است و در برخی از محصولات هایک ویژن یافت می شود و یک ویژگی منحصر به فرد در محصولات این برند قدرتمند است. آن دسته از دوربین‌های مداربسته توربو اچ‌دی هایک‌ویژن که در انتهای پارتنامبرشان حرف E دارند، دارای این قابلیت هستند. همچنین دستگاه‌های DVR هایک ویژن که در انتهای پارتنامبرشان حرف P دارند، دارای قابلیت PoC هستند. برای بهره‌مندی از این قابلیت باید حتما این دو سری محصولات(دوربین مداربسته و دستگاه) را با یکدیگر ست کرد. محصولات هایک ویژن با این قابلیت در فروشگاه ایران هایلوک به شرح زیر است:

دوربین مداربسته با قابلیت PoC:

دستگاه DVR با قابلیت PoC:

poc

PoE چیست؟

PoE مختص NVR و تکنولوژی IP است. در حال حاضر تمام دوربین‌های مداربسته هایک ویژن با تکنولوژی IP از قابلیت PoE بهره می برند و در فروشگاه ایران هایلوک عرضه می‌شوند. همچنین تمام دوربین های مداربسته هایلوک IP به جز آن دسته از محصولاتی که در انتهای پارتنامبرشان حرف D دارند، از قابلیت PoE بهره‌مند هستند. محصولات نگرون و نیکسون هم که اصلا دارای تکنولوژی IP نیستند پس در خصوص قابلیت PoE مورد بحث و بررسی قرار نمی‌گیرند.

برای آنکه بدانید کدام دستگاه NVR از قابلیت PoE بهره‌مند است، باید به انتهای پارتنامبر آن دستگاه نگاه کنید که تعداد PoEها را با عدد و حرف P نشان می‌دهد. این قاعده در پارتنامبر هر دو برند هایک ویژن و هایلوک مشاهده می‌شود. برای بهره‌مندی از این قابلیت باید حتما این دو سری محصولات(دوربین مداربسته و دستگاه) را با یکدیگر ست کرد.

اگر دستگاه NVR فاقد PoE باشد، باید در بین کابل کشی و اتصال بین دوربین مداربسته و دستگاه از یک سوئیچ با قابلیت PoE استفاده کرد که تمام سوئیچ‌های شبکه هایک ویژن خودشان دارای قابلیت PoE هستند.

ایران-هایلوک-مفهوم-poc-و-poe-iranhilook

کاربرد این محصولات

در موارد زیر می‌توان از این محصولات استفاده کرد:

  • در فضایی که فاصله دوربین مداربسته تا دستگاه کمتر از 100 متر باشد.
  • در فضایی که بنا به هر دلیلی نباید از کابل زیاد در آنجا استفاده کرد.

ساز و کار این محصولات

ایران هایلوک مفهوم PoC و PoE را مورد بررسی قرار داد و حال به بررسی ساز و کار آنها می پردازد. اگر دوربین مداربسته و دستگاه HD شما از قابلیت PoC بهره مند باشد، فقط کافی است این دو محصول را با یکدیگر ست کنید. در این مواقع منبع تغذیه و کابل برق از مجموعه تجهیزات نظارتی حذف خواهد شد؛ چرا که خود دستگاه برق مورد نیاز را تامین خواهد کرد. در خصوص دوربین مداربسته و دستگاه دارای PoE موضوع کمی متفاوت است، در تجهیزات با این قابلیت، به موارد زیر توجه کنید:

  • اگر دستگاه NVR دارای PoE باشد، تعداد پورت‌های پشت دستگاه به اندازه تعداد PoEهای فعال آن دستگاه خواهد بود و هر دوربین مداربسته مجزا به دستگاه NVR متصل خواهد شد.
  • اگر دستگاه NVR فاقد PoE باشد، فقط یک پورت پشت دستگاه وجود دارد که باید یک عدد سوئیچ به آن متصل کرد، سپس دوربین‌های مداربسته به آن سوئیچ وصل شود. سوئیچ شبکه دارای PoE برق مورد نیاز را تامین می‌کند و به این شکل آداپتور از مجموعه تجهیزات نظارتی حذف خواهد شد.

ویژگی های این محصولات

ویژگی PoC و PoE به خودی خود مزیت خاصی در خصوص بالا رفتن وضوح تصویر یا فرایند ضبط وقایع ندارد. ویژگی قابل ذکر در این سری محصولات صرفه جویی در میزان کابل و حذف منبع تغذیه در تجهیزات نظارتی است. در نظر داشته باشید برای استفاده از محصولات با این قابلیت‌ها نباید فاصله بین دوربین مداربسته و دستگاه بیشتر از 100 متر باشد.

1 دیدگاه برای “ایران هایلوک مفهوم PoC و PoE را بررسی می کند

  1. اشتراک‌ها: دستگاههای NVR هایک ویژن سری 71، 76، 77 و 96 - سایت ایران هایلوک

دیدگاه‌ها بسته شده است.

× برای خرید مشاوره بگیرید