قابلیت PIR دوربین مداربسته هایک ویژن و هایلوک

قابلیت-pir-دوربین-مداربسته

قابلیت PIR دوربین مداربسته هایک ویژن و هایلوک عنوان مقاله ای است که در آن وبسایت فروشگاه ایران هایلوک به بررسی جامع آن و ابعاد گوناگونش خواهد پرداخت. سال گذشته همین موقع این قابلیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بیان شد که در برند هایک ویژن محصولات با این قابلیت یافت می شود و در هیچ برند دیگری در فروشگاه ایران هایلوک دارای این قابلیت نیست اما حالا می خواهیم مطالب سال گذشته را به روز رسانی کنیم.

قابلیت PIR دوربین مداربسته هایک ویژن و هایلوک یک ویژگی منحصر به فرد است که پیشترها فقط در برند هایک ویژن یافت می شد اما به تازگی شرکت هایک ویژن سعی در تولید آن در برند هایلوک هم کرده و توانسته این قابلیت را به برند هایلوک تسری بدهد.

در حال حاضر قابلیت PIR دوربین مداربسته هایک ویژن و هایلوک در محصولات زیر دیده می شود:

کیوب-pir

قابلیت PIR دوربین مداربسته HD

نکته جالب توجه در خصوص سیاست کاری بهترین تولیدکننده دوربین مداربسته در جهان  این است که این شرکت تمرکز خود را روی تولید این قابلیت در دوربینهای مداربسته توربو اچ دی گذاشته است و به جز دوربینهای مداربسته کیوب IP دیگر هیچ دوربین مداربسته ای با این قابلیت در تکنولوژی تحت شبکه دیده نمی شود.

قابلیت-pir-دوربین-مداربسته-iranhilook

آشنایی با مفهوم PIR

همانطور که در سال گذشته این موضوع را به طور کامل بررسی کردیم، می خواهیم برای یادآوری بار دیکر این قابلیت را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

قابلیت PIR درواقع یک حسگر نسبت به بدن موجودات زنده است تا به محض عبور یک موجود زنده از جلوی دوربین مداربسته آن قابلیت واکنش نشان دهد. ساز و کار این دوربین مداربسته به این شکل است که نسبت به گرمای بدن موجودات زنده حساس است و به گرمایی که از بدن موجودات زنده ساطع می شود واکنش نشان می دهد.

pir-option

پارتنامبر PIR

نکته قابل توجه در قابلیت PIR دوربین مداربسته هایک ویژن و هایلوک این است که لزوما در انتهای پارتنامبر آنها حرف PIR دیده می شود. البته این قاعده برای دوربینهای مداربسته توربو اچ دی است و در دوربینهای مداربسته کیوب IP حروف PIR دیده نمی شود. راه تشخیص دیگر این قابلیت، چشمی آن زیر لنز است.

ساز و کار این محصولات

این دوربینهای مداربسته یک قابلیت ویژخ و منحصر به فرد محسوب می شود و می توان گفت قابلیت PIR دوربین مداربسته هایک ویژن و هایلوک به این شکل است که می تواند نسبت به گرمای بدن موجودات زنده واکنش نشان دهد و چشمی آن به محض رویت تردد موجودات زنده شروع به چشمک زدن می کند.

افزون بر چشمک زدن چشمی می توان از این سری دوربینهای مداربسته استفاده ویژه تری هم کرد.

قابلیت PIR دوربین مداربسته هایک ویژن و هایلوک به این شکل عمل می کند که می توان آن را به دستگاه های DVR دارای خروجی آلارم متصل کرد تا افزون بر چشمک زدن، به آژیر دستور دهد تا فرمان صدای آن صادر شود.

برای آن که می خواهید این دوربین مداربسته را به دستگاه های دارای قابلیت آژیر متصل کنید، موارد زیر در دسترس شما خواهد بود:

  • دستگاه های 4 کانال هایک ویژن سری HU یا HT
  • دستگاه های 8 کانال هایک ویژن سری HU یا HT
  • دستگاه های 16 کانال هایک ویژن سری HU

پشت این سری دستگاه ها یک خروجی آلارم وجود دارد که ساز و کار آن به این صورت است که می تواند فرمان به صدا در آمدن آژیر را از دوربین مدار بسته دریافت کند.

× برای خرید مشاوره بگیرید