ایران هایلوک مفهوم آپلینک را مورد بررسی قرار می دهد

ایران-هایلوک-مفهوم-آپلینک

ایران هایلوک مفهوم آپلینک را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. با ما همراه باشید تا در این مقاله با این مفهوم بیشتر آشنا شوید. درواقع اصطلاح آپلینک مختص سوئیچ های شبکه در تجهیزات نظارتی بوده و قوی ترین و پرسرعت ترین پورت موجود در سوئیچ ها به شمار می رود. در حال حاضر در فروشگاه ایران هایلوک هرچه سوئیچ شبکه موجود است، همگی دارای آپلینک هستند. سوئیچ های 5 پورت، 9 پورت، 10 پورت، 18 پورت و 26 پورت دارای آپلینک هستند که به شرح زیر معرفی می گردند:

سوئیچ

ایران هایلوک مفهوم آپلینک را بررسی می کند

پورت قدرتمند و پرسرعت سوئیچ، آپلینک نام دارد. کاربر می تواند از این پورت، کاربردهای زیر را بهره ببرد:

  • ست کردن سوئیچ ها با یکدیگر
  • متصل کردن دوربین مداربسته مهم که سرعت در انتقال داده های آن اهمیت دارد.

نحوه اطلاع از آپلینک در سوئیچ

پورت آپلینک با کمی فاصله نسبت به دیگر پورت های سوئیچ تعبیه شده است. کاربرد اصلی این پورتها، انتقال سریع داده هاست. تمام سوئیچ های هایک ویژن دارای پورت آپلینک هستند و باید بدانید اگر سوئیچی که خریداری می کنید از برند هایک ویژن(باکیفیت ترین محصولات نظارتی) باشد، حتما دارای پورت آپلینک هستند. برای اطلاع از تعداد پورتهای آپلینک سوئیچ های هایک ویژن، به این موارد دقت کنید که سوئیچ مدل 105 و 109 دارای یک پورت آپلینک است و سوئیچ مدل 1310، 318 و 326 دارای 2 پورت آپلینک است.

کاربرد این نوع محصولات

در نظر داشته باشید، سوئیچ شبکه در تکنولوژی تحت شبکه کارایی دارد و در مواقعی که دستگاه NVR دارای ویژگی PoE نباشد، باید در بین مسیر از با تعداد پورتهای متناظر با دوربین مداربسته سیستم نظارتی استفاده کرد. تمام سوئیچ های هایک ویژن علاوه بر بهره بردن از پورتآپلینک دارای ویژگی PoE هم هستند. این سوئیچ ها دارای چراغ نشانگر LED بوده و همگی دارای پهنای باند 10/100 مگابیت بر ثانیه هستند. اگر از سوئیچ در تجهیزات نظارتی و برای نظارت تصاویر دوربین مداربسته استفاده می کنید، همین ظرفیت پهنای باند، کار را راه می اندازد. تمام سوئیچهای هایک ویژن دارای این پهنای باند هستند.

سوئیچ-هایک-ویژن

ظرفیت سوئیچینگ

نکته مهم دیگری که در محصولات سوئیچ هایک ویژن باید در نظر گرفت، ظرفیت سوئیچینگ بسیار بالاست. در تجهیزات نظارتی، پهنای باند یک محصولف رابطه مستقیم با مگاپیکسل دوربین مداربسته دارد. به طور مثال اگر دستگاه NVR با 32 کانا تصویر دارای پهنای باند 256 مگابیت بر ثانیه باشد، به این معناست که می توان به این دستگاه 32 عدد دوربین مدرابسته 8 گاپیکسلی متصل کرد. حالا ظرفیت سوئیچینگ به این معناست که یک سوئیچ تا چه میزان می تواند با استفاده از پورت آپلینک خود، دستگاه NVR یا یک سوئیچ دیگر را با خود ست کند. تمام سوئیچ های هایک ویژن دارای ظرفیت سوئیچینگ بالای یک گیگابیت بر ثانیه هستند.

ویژگی این محصولات

تمام سوئیچ های هایک ویژن دارای یک سری تفاوت ها هستند که بیشتر به تعداد پورت ها و توان محافظتی از برق رسانی به دوربین مداربسته یا همان محافظت PoE است که در انواع مختلف این محصولات، متفاوت است. حالا برای دریافتن ویژگی های مشترک تمام این سوئیچ ها، ویژگی های زیر را مطالعه بفرمایید:

  • دارای ویژگی PoE
  • دارای پورت آپلینک
  • دارای توان 30 وات
  • بهره مندی از جنس بدنه فلزی
  • برخورداری از پهنای باند 10/100 مگابیت بر ثانیه

امیدواریم از این مقاله با عنوان ایران هایلوک مفهوم آپلینک را مورد بررسی قرار می دهد استفاده کافی را برده باشید.

× برای خرید مشاوره بگیرید