مفهوم Frame rate در دوربین مداربسته فروشگاه ایران هایلوک

مفهوم-Frame-rate-در-دوربین-مداربسته

مفهوم Frame rate در دوربین مداربسته نشان می دهد هر تصویر از چه تعداد فریم در هر ثانیه تشکیل شده است. در این مقاله به بررسی کامل این مفهوم مهم خواهیم پرداخت تا با مفهوم Frame rate در دوربین مداربسته آشنا شوید.

Frame rate در هر دو تکنولوژی وجود دارد

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که مفهوم Frame rate در دوربین مداربسته در هر دو تکنولوژی HD و IP کاربرد دارد. در دوربین های مداربسته با Frame rate بالا این مفهوم وجود دارد که تعداد فریم بیشتری در تصویر دریافتی از دوربین مداربسته به دست می آید. Frame rate ارتباط مستقیمی با دستگاه دارد؛ در واقع هر دوربین مداربسته با هر Frame rate با هر دستگاهی سازگار نیست؛ پس باید علاوه بر توجه به وضوح تصویر و مگاپیکسل دوربین مداربسته، باید به تعداد فریم پشتیبانی دستگاه هم توجه کرد تا دستگاه و دوربین مداربسته متناسب با یکدیگر را تهیه کرد.

Frame rate در دوربین های مداربسته هایلوک و هایک ویژن

به طور کلی شرکت هایک ویژن هر دو برند هایک ویژن و هایلوک را با فریم ریت 25 یا 30 تولید می کند. هر دو تکنولوژی HD و IP هایک ویژن و هایلوک با همین میزان Frame rate عرضه می شود و تمام دستگاه های DVR و NVR هایک ویژن و هایلوک از این میزان پشتیبانی می کنند. اگر از دوربین های مداربسته پروژه ای هایک ویژن استفاده می کنید، باید از NVRهای سری K یا I استفاده کنید تا بتواند خروجی مطلوبی به شما بدهد. دوربین های مداربسته هایک ویژن و هایلوک بهترین محصولات موجود در فروشگاه ایران هایلوک هستند. هایک ویژن بهترین تولیدکننده سیستم های امنیتی در جهان است و با خرید این برند، محصولات این برند، بهترین محصولات را تهیه کرده اید. هایلوک هم تولید همان شرکت هایک ویژن است ولی با قیمت اقتصادی تر به بازار عرضه شده است.

Frame rate در دوربین های مداربسته نگرون و نیکسون

به طور کلی مجموعه ایران هایلوک، اصلی ترین واردکننده دوربین مداربسته نگرون و نیکسون به شمار می رود. هر دو برند نگرون و نیکسون با فریم ریت 20 یا 25 تولید می شوند. تکنولوژی به کاررفته در این دو برند HD است و اگر از دستگاه های DVR نگرون استفاده می کنید، باید از این دو دوربین مداربسته با فریم ریت 15 بهره ببرید اما برای استفاده از میزان واقعی فریم ریت نگرون و نیکسون می توانید از دستگاه های هایلوک یا هایک ویژن استفاده کنید.

تعریف کلی Frame rate

Frame rate یک اصطلاح لاتین به معنای نرخ قالب است. این مفهوم اشاره به تعداد فریم یک تصویر است که نشان می دهد هر تصویر در هر ثانیه از چند تصویر ثابت تشکیل شده است. در واقع هر فیلم از تعداد زیادی تصویر ثابت تشکیل شده که در کنار یکدیگر قرار می گیرند.هرچه Frame rate یک دوربین مداربسته بالاتر باشد، تعداد تصاویر ثابت در هر ثانیه بیشتر خواهد بود، در نتیجه بررسی تصاویر ضبط شده با جزئیات بیشتر انجام می گیرد.

فریم در هر ثانیه چیست؟

واحد اندازه گیری Frame rate فریم بر ثانیه است. مفهوم آن، این است که نشان می دهد در هر ثانیه چند فریم تصویر منتقل می شود. فریم بر ثانیه را با نماد fps نشان می دهد و به شرح زیر است:

  • fps : frame per second
مفهوم-frame-rate-در-دوربین-مداربسته-iranhilook

آشنایی با فریم ریت دوربین‌های مداربسته غیرپروژه ای

Frame rate یا همان نرخ قالب نشان می دهد چه تعداد تصویر ثابت در هر ثانیه در دوربین مداربسته به دستگاه منتقل خواهد شد. این نرخ برای مشاهده تصاویر با جزئیات و محتوای بیشتر کاربرد دارد و ممکن است هنگام بازبینی تصاویر به صورت اسلوموشن، وقایع واضحتری قابل رویت باشد. در این بند به بررسی چند نوع دوربین مداربسته غیرپروژه ای هایک ویژن ، هایلوک ، نگرون و نیکسون می پردازیم تا این موضوع برایتان بیشتر روشن شود.

دوربین مداربسته نیکسون NX-880

فریم ریت این دوربین مداربسته برابر با 20 فریم بر ثانیه است. این به آن معنی است که در هر ثانیه می توان 20 تصویر ثابت تفکیک شده از این دوربین مداربسته استخراج کرد. تمام دوربین های مداربسته نیکسون 2 مگاپیکسل هستند و برای بهره مندی از ویژگی 20 فریم بر ثانیه آن باید از دستگاه های DVR هایک ویژن یا هایلوک استفاده کرد. در صورت استفاده از دستگاه نگرون، در هر ثانیه 15 تصویر ثابت تفکیک شده از این دوربین مداربسته استخراج می شود.

دوربین مداربسته نگرون NG-654

فریم ریت این دوربین مداربسته برابر با 25 فریم بر ثانیه است. این به آن معنی است که در هر ثانیه می توان 25 تصویر ثابت تفکیک شده از این دوربین مداربسته استخراج کرد. تمام دوربین های مداربسته نگرون با وضوح تصویر 5 مگاپیکسل، دارای فریم ریت 25 هستند و تمام دوربین های مداربسته 2 مگاپیکسل نگرون با وضوح تصویر 2 مگاپیکسل، دارای فریم ریت 20 هستند برای بهره مندی از ویژگی واقعی آنها باید از دستگاه های DVR هایک ویژن یا هایلوک استفاده کرد. در صورت استفاده از دستگاه نگرون، در هر ثانیه 15 تصویر ثابت تفکیک شده از این دوربین مداربسته استخراج می شود.

دوربین مداربسته هایلوک THC-T240-M

فریم ریت این دوربین مداربسته در سیستم برق PAL برابر با 25 فریم بر ثانیه و در سیستم برق NTSC برابر با 30 فریم بر ثانیه است. این به آن معنی است که در هر ثانیه می توان 25 یا 30 تصویر ثابت تفکیک شده از این دوربین مداربسته استخراج کرد. این دوربین مداربسته 4 مگاپیکسل هایلوک با وضوح تصویر 2 مگاپیکسل است و برای بهره مندی از ویژگی واقعی فریم ریت آن باید از دستگاه های DVR هایک ویژن یا هایلوک استفاده کرد. در صورت استفاده از دستگاه نگرون، در هر ثانیه 15 تصویر ثابت تفکیک شده از این دوربین مداربسته استخراج می شود.

دوربین مداربسته هایک ویژن DS-2CD2783G0-IZS

این دوربین مداربسته با تکنولوژی تحت شبکه دارای فریم ریت 15 است و فقط با دستگاه های NVR سری K و Q و I هایک ویژن سازگاری دارد. در صورت بازبینی این دوربین مداربسته به صورت 4K می توان در هر ثانیه 15 فریم از این تصویر استخراج کرد اما اگر هنگام بازبینی وضوح تصویر را کاهش دهیم، می توانیم فریم ریت بیشتری از دوربین مداربسته دریافت کرد و حتی تا 30 فریم هم آن را بالا برد.

آشنایی با فریم ریت دوربین‌های مداربسته پروژه ای

در فروشگاه ایران هایلوک فقط محصولات هایک ویژن به صورت پروژه ای موجود است. یکی از مهمترین پروژه هایی که می توان در تجهیزات نظارتی از آن استفاده کرد، دوربین های مداربسته پلاکخوان است. این دوربین های مداربسته با قابلیت 60 فریم بر ثانیه عرضه می شود و می توان با دستگاه های NVR سری K و I آن را ست کرد. هنگام بازبینی می توان به صورت آهسته تصاویر را بازنگری کرد و به سادگی پلاک خودروی در حال حرکت را رویت کرد.

فریم-ریت-دوربین-مداربسته

دوربین مداربسته هایک ویژن DS-2DE4A220IW-DE

این دوربین مداربسته دام با فریم ریت 60 در هر ثانیه 60 تصویر ثابت را عرضه می کند و با وضوح تصویر 2 مگاپیکسل در صورتی که به دستگاه های سری K و I هایک ویژن متصل شود، هنگام بازنگری پلاک ماشین در حال حرکت مشاهده می شود.

× برای خرید مشاوره بگیرید