مزیت تکنولوژی تحت شبکه نسبت به تکنولوژی آنالوگ

مزیت-تکنولوژی-تحت-شبکه

مزیت تکنولوژی تحت شبکه نسبت به تکنولوژی آنالوگ عنوان مقاله پیش روی شماست. در این مقاله شما به یک مقایسه جامع از دو نسل متفاوت تجهیزات نظارتی خواهید رسید. اگر بخواهید می توانید برای دریافت مشاوره رایگان، با شماره 02166735544 یا 09901220030 تماس بگیرید و با کارشناسان مجموعه ایران هایلوک ارتباط بگیرید و ببینید کدام تکنولوژی برای نیاز شما مناسبتر است. این موضوع را در نظر بگیرید که تکنولوژی IP بسیار گرانتر از HD است و در فروشگاه ایران هایلوک قیمت تمام محصولات تحت شبکه از یک میلیون تومان به بالا خواهد بود ولی محصولات HD با قیمت مناسب هم عرضه می شود. این تفاوت قیمت به دلیل مزیت تکنولوژی تحت شبکه بوده که آن را در بندهای بعدی برمی‌شماریم.

برندهای دارای تکنولوژی تحت شبکه

در فروشگاه ایران هایلوک فقط دو برند هایک ویژن و هایلوک دارای تکنولوژی تحت شبکه هستند که می توانید محصولات این دو برند را به تفکیک از طریق لینکهای زیر بیابید:

هایک ویژن و هایلوک با تکنولوژی تحت شبکه

همانطور که اشاره شد دو برند هایک ویژن و هایلوک با تکنولوژی IP موجود هستند و دارای بالاترین کیفیت در تجهیزات نظارتی به شمار می روند. نکته ای که در این موارد وجود دارد این است که باید حتما دوربین مداربسته و دستگاه این دو برند را با تکنولوژی یکسان ست کنید و هیچگاه نمی توانید دوربین های مداربسته آنالوگ را به دستگاه های NVR متصل کنید. در تکنولوژِی IP علاوه بر این موضوع باید نکات دیگر را هم به شرح زیر رعایت کنید:

  • در تکنولوژی تحت شبکه باید از کابل شبکه و سوکت شبکه برای اتصالات استفاده کنید
  • در تکنولوژی تحت شبکه اگر دستگاه ها دارای قابلیت PoE باشد، نیازی به قرار دادن سوئیچ نیست اما اگر دستگاه ها فاقد PoE باشد باید از سوئیچ شبکه هم استفاده کنید.

هایک-ویژن-هایلوک-تحت-شبکه

مزیت تکنولوژی تحت شبکه

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا از تکنولوژی تحت شبکه استفاده کنید و متحمل هزینه بسیار بالاتری شوید در حالی که اگر بناست تصاویر را دریافت کنید و فرایند نظارت به تنهایی انجام شود، طبیعی است که با تکنولوژی آنالوگ هم این اتفاق رخ می دهد و نیازی به هزینه بیشتر هم نیست. واقعیت ماجرا اما این نیست و شما می توانید موارد زیر را به عنوان مزیتهای این تکنولوژی در نظر داشته باشید.

  • وضوح تصویر اعداد یکسان در مگاپیکسل IP و HD تفاوت دارد. این تفاوت در مگاپیکسلهای بالاتر محسوس تر هم می شود. مثلا وضوح تصویر دوربین مدرابسته 5 مگاپیکسل IP خیلی بهتر از 5 مگاپیکسل HD است.
  • احتمال خرابی دوربین مداربسته و دستگاه IP در مقایسه با HD به کمترین میزان ممکن است.
  • فرایند نظارت در سیستم تحت شبکه بسیار ساده تر از تکنولوژی HD است.
  • محصولات با تکنولوژی IP به هیچ وجه افت کیفیت پیدا نخواهند کرد در حالی که محصولات HD پس از گذشت چند سال با افت کیفیت همراه خواهند بود.

مقایسه تصاویر

تکنولوژی تحت شبکه یک فناوری به روز است و سالهای زیادی نیست که از تاریخ عرضه آن به بازار تجهیزات نظارتی می گذرد. از این رو طبیعتا پیشرفت علم سبب شده تا کیفیت تصاویر در اینگونه محصولات به بهترین سطح ممکن برسد و مشکلات گذشته تکنولوژی آنالوگ را نداشته باشد. هرچند تکنولوژی آنالوگ هم طی چندین سال ارتقای نسل پیدا کرد و بهبود کیفیت پیدا کرد.

آیپی-و-آنالوگ

برندهای دارای تکنولوژی آنالوگ

آنالوگ که بعدها با بهبود کیفیت به HD معروف شد، محصولات گسترده تری دارد و در بازار تجهیزات نظارتی و دروبین مدرابسته، مدلهای مختلف و برندهای متفاوتی وجود دارد. در فروشگاه ایران هایلوک محصولات گسترده HD موجود است که ماهیت آنالوگ دارند اما از کیفیت قابل قبلی برخوردار هستند. تمام این محصولات از وضوح تصویر 2 مگاپیکسل و بیشتر بهره می برند و به شرح زیر معرفی می گردند:

سیر تکاملی محصولات آنالوگ

همانطور که گفته شد تکنولوژی آنالوگ قدیمترین تکنولوژی موجود در بازار تجهیزات نظارتی است و از همان روز اول پیدایش دوربین مداربسته و اولین عرضه آن، این تکنولوژی وجود داشت. رفته رفته وضوح تصویر در این تکنولوژی ارتقاع پیدا کرد و در حال حاضر با وضوح 8 مگاپیکسل هم از برند هایک ویژن وجود است. در حال حاضر تکنولوژی آنالوگ هم قابلیتهای ویژه تری به خود گرفته است. درواقع ماهیت محصولات تازه تر در این تکنولوژی عوض نشد و همگی با عنوان محصولات آنالوگ شناخته می شوند اما آنچه که معروف است و در اصطلاح به آنها اطلاق می شود، سیر تکاملی این تکنولوژی قدیمی را مطرح می کند که به شرح زیر است:

  • دوربین مدرابسته آنالوگ(بسیار قدیمی و کمتر از یک مگاپیکسل)
  • دوربین مداربسته AHD(نگرون و نیکسون)
  • دوربین مداربسته Trbo HD(هایک ویژن و هایلوک)

تکامل-آنالوگ

مزیت ها

همانطور که تا به اینجای مقاله دریافتید، مزیت تکنولوژی تحت شبکه را برشمردیم و در حال حاضر، می خواهیم به بررسی مزیت های تکنولوژی آنالوگ بپردازیم:

  • قیمت مناسب
  • سازگاری دستگاه های DVR با دوربین های مداربسته از تمام تکنولوژی ها

به طور کلی باید ببینید توقع شما از تهیه یک تجهیزات نظارتی چیست. اگر می خواهید فقط رفت و آمد یک فضا را ببینید و به جزئیات کاری ندارید، می توانید از دوربینهای مداربسته به روز آنالوگ استفاده کنید که ارزان قیمت هستند و وضوح قابل قبولی هم دارند اما اگر برای یک مجموعه مهم با نظارت حرفه ‎ای به تجهیزات نظارتی نیاز دارید، بهتر است بیشتر هزینه کنید و از تکنولوژی تحت شبکه بهره ببرید.

× برای خرید مشاوره بگیرید