دوربین مداربسته وریفوکال در فروشگاه ایران هایلوک

دوربین-مداربسته-وریفوکال

دوربین مداربسته وریفوکال در فروشگاه ایران هایلوک به چند دسته تقسیم می شوند. در این مقاله می خواهیم این تقسیم بندی را کامل بررسی کنیم. این مقاله با عنوان دوربین مداربسته وریفوکال در فروشگاه ایران هایلوک به مناسبت ورود مجدد دو دوربین مداربسته وریفوکال هایک ویژن به بازار تجهیزات نظارتی نوشته شده است.

تقسیم بندی دوربین مداربسته وریفوکال

در فروشگاه ایران هایلوک دوربین مداربسته وریفوکال به دسته های زیر تقسیم می شوند:

hikvision-and-hilook

تعریف دوربین مداربسته وریفوکال

در این بند می خواهیم از لحاظ لغوی واژه وریفوکال را مورد بررسی قرار دهیم و آن را برای شما تعریف کنیم.

  • Vary : به معنای متفاوت
  • Focal : به معنای کانونی

در واقع ترکیب واژه Varifocal در کنار هم به طور تحت اللفظی کانونی متفاوت است اما مراد از این واژه داشتن لنز متغیر با فاصله کانونی متفاوت است. معمولا در دوربینهای مداربسته وریفوکال فاصله کانونی لنز از 2.8 تا 12 متغیز است به طوری که زاویه دید را از 90 تا 30 درجه متقاوت می کند. این تغییر لنز از طریق یک اهرم در زیر لنز به صورت دستی انجام می کیرد.

تفاوت دوربین مداربسته موتورایز با وریفوکال

دوربین مداربسته موتورایز از لجاظ کاربردی و فنی هیچ تفاوتی با دوربین مداربسته وریفوکال ندارد اما سازکار آنها با یکدیگر متفاوت است. در دوربینهای مداربساه موتورایز به جای اهرم موجود در زیر لنز که در دوربینهای مداربسته وریفوکال وجود دارد، تغییر لنز از طریق دستگاه انجام می شود. برای تغییر لنز به صورت دستی باید به خود دوربین مداربسته دسترسی داشته باشید اما در محصولات موتورایز این کار از راه دور انجام می شود.

دوربین-مداربسته-وریفوکال-iranhilook

دوربینهای مداربسته وریفوکال هایک ویژن

همانطور که در بندهای بالا به آن اشاره شد یکی از تقسیم بندی دوربینهای مداربسته وریفوکال متعلق به برند هایک ویژن در دو تکنولوژی آنالوگ و تحت شبکه است. در حال حاضر به تکنولوژی آنالوگ HD و به تکنولوژی تحت شبکه IP گفته می شود. برای آنکه با این 2  سری محصول آشنا شوید در این بند با ما همراه باشید:

  • دوربین مداربسته وریفوکال هایک ویژن با ماهیت آنالوگ در سری های دام و بولت 2 مگاپیکسل تولید و عرضه می شود. اصلا همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد، دلیل نوشتن این متن به دلیل فروش مجدد دوربین مداربسته وریفوکال هایک ویژن با ماهیت آنالوگ است که به توربو اچ دی معروف است.
  • پسوند این دوربینهای مداربسته Turbo HD به صورت VFIR3 است. VF مخفف واژه Varifocal است و IR نشان دهنده این است که دید در شب این محصولات مخفی نیست و دوربین مداربسته در شب با LEDهای قرمز مشخص می شوند. عدد 3 در انتهای پارتنامبر این محصولات نشان می دهد این دوربینهای مداربسته دارای 40 متر دید در شب هستند.
  • هر دو نوع دام و بولت دوربینهای مداربسته وریفوکال Turbo HD هایک ویژن در کیس بزرگ طراحی شده اند.

هایک-ویژن-وریفوکال

  • حال نوبت به دوربین مداربسته وریفوکال هایک ویژن با ماهیت تحت شبکه می رسد که در سری های دام و بولت 2 و 4 مگاپیکسل تولید و عرضه می شود که به آنها دیجیتال یا IP گقته می شود است.
  • پیشوند این دوربینهای مداربسته IP به صورت اعداد 16 و 17 است. یعنی آن دسته از دوربینهای مداربسته تحت شبکه که پارتنامبر اصلی شان با 16 یا 17 شروع شود نشان می دهد این دوربین مداربسته دارای لنز متغیز است. حالا اگر در انتهای پارتنامبر این دوربینهای مداربسته با لنز متغیر حرف Z دیده شود، نشان می دهد این دوربین مداربسته موتورایز است. اگر Z نداشته باشد، وریفوکال است.
  • تمام دوربینهای مداربسته هایک ویژن IP با لنز متغیر دارای 30 متر مربع دید در شب هستند.
  • هر دو نوع دام و بولت دوربینهای مداربسته وریفوکال IP هایک ویژن در کیس بزرگ طراحی شده اند.

دوربینهای مداربسته وریفوکال هایلوک

برند هایلوک هم زیر مجموعه شرکت هایک ویژن است و دوربینهای مداربسته اقتصادی تری تولید می کند. هایلوک هم در دو تکنولوژی آنالوگ و تحت شبکه محصولات دارد و همانطور که گفته شد به تکنولوژی آنالوگ HD و به تکنولوژی تحت شبکه IP گفته هم می شود. برای آنکه با این 2  سری محصول از برند هایلوک آشنا شوید در این بند با ما همراه باشید:

  • دوربین مداربسته وریفوکال هایلوک با ماهیت آنالوگ در سری های دام و بولت 2 و 4 مگاپیکسل تولید و عرضه می شود. دوربین مداربسته وریفوکال هایلوک با ماهیت آنالوگ به توربو اچ دی معروف است.
  • پسوند این دوربینهای مداربسته Turbo HD به صورت VF است و عدد آغازین پارتنامبر همه آنها 3 است. VF مخفف واژه Varifocal است.
  • هر دو نوع دام و بولت دوربینهای مداربسته وریفوکال Turbo HD هایلوک در کیس بزرگ طراحی شده اند.
  • دوربینهای مداربسته وریفوکال توربو اچ دی هایلوک دارای 30 مترمربع دید در شب هستند.
  • حال می خواهیم دوربین مداربسته وریفوکال هایلوک با ماهیت تحت شبکه را بررسی که در سری های دام و بولت 2 و 4 مگاپیکسل تولید و عرضه می شود که به آنها دیجیتال یا IP گقته می شود است.
  • پیشوند این دوربینهای مداربسته IP به صورت اعداد 6 است. یعنی آن دسته از دوربینهای مداربسته تحت شبکه هایلوک که پارتنامبر اصلی شان با عدد 6 شروع شود نشان می دهد این دوربین مداربسته دارای لنز متغیز است. حالا اگر در انتهای پارتنامبر این دوربینهای مداربسته با لنز متغیر حرف Z دیده شود، نشان می دهد این دوربین مداربسته موتورایز است. اگر V داشته باشد، وریفوکال است.
  • تمام دوربینهای مداربسته هایلوک IP با لنز متغیر دارای 30 متر مربع دید در شب هستند.
  • هر دو نوع دام و بولت دوربینهای مداربسته وریفوکال IP هایک ویژن در کیس بزرگ طراحی شده اند.

 

× برای خرید مشاوره بگیرید