تفاوت سری D3 با D8 در دوربینهای مداربسته هایک ویژن

تفاوت-سری-d3-با-d8

تفاوت سری D3 با D8 در دوربینهای مداربسته هایک ویژن عنوان مقاله ای است که در آن می خواهیم تحت عنوان یک مقاله آموزشی آن را برای کاربران و مشتریان ایران هایلوک شرح دهیم. درواقع تفاوت سری D3 با D8 در موارد گوناگونی است که در ادامه به شما شرح داده خواهد شد. با ما همراه باشید تا اگر تا به حال برایتان این سوال پیش آمده باشد که تفاوت سری D3 با D8 در دوربینهای مداربسته هایک ویژن در چیست، در پایان این مقاله برای شما مشخص شود.

تفاوت سری D3 با D8 یا شباهت آنها؟

پیش از آنکه تفاوت سری D3 با D8 برای شما شرح داده شود، می خواهیم شباهت این دو سری را بررسی کنیم.

  • WDR

همانطور که در بند بالا به آن شاره شد، قابلیت WDR شباهت و وجه مشترک این 2 سری محصولات است. در واقع همانطور که در معرفی پارتنامبر هایک ویژن در مقالات قبلی اشاره کرده بودیم، هرگاه پس از عدد بیانگر وضوح تصویر و مگاپیکسل دوربین مداربسته هایک ویژن در تکنولوژی Turbo HD عددی غیر از 0 یا 1 قرار بگیرد، نشان می دهد این دوربین مداربسته از قابلیت WDR بهره می برد.

به جز سری D3 و D8 در محصولات هایک ویژن، می توان به سری D7 هم اشاره کرد که پارتنامبر قدیم محصولات هایک ویژن است و این سری محصولات هم از قابلیت WDR بهره می برند. حال در ادامه باید در خصوص این سری محصولات بیشتر توضیح دهیم.

تفاوت-سری-d3-با-d8-iranhilook

شباهت دیگر این دو سری محصولات، تکنولوژی هردوی آنهاست.

  • Turbo HD

تمام دوربینهای مداربسته ای که در پارتنامبرشان حرف انگلیسی بیانگر مگاپیکسل دوربین مداربسته است، جزو دسته توربو اچ دی محسوب می شوند. در واقع ماهیت تمام دوربینهای مداربسته توربو اچ دی هایک ویژن آنالوگ است و با سری تحت شبکه تفاوتهای بنیادین دارد.

توربو-اچ-دی-هایک-ویژن

شباهت دیگر این دو سری محصولات مگاپیکسل هر دوی آنهاست.

  • 2 مگاپیکسل

تمام دوربینهای مداربسته هایک ویژن که در پارتنامبرشان حرف D وجود دارد که نشانگر وضوح تصویر است، نشان می دهد این دوربین مداربسته دارای وضوح 2 مگاپیکسلی است.

2-مگاپیکسل-هایک-ویژن

حالا که شباهت این دو سری محصولات مشخص شد، قصد داریم تفاوت سری D3 با D8 در دوربینهای مداربسته هایک ویژن را هم بررسی کنیم. تفاوت این دو سری از دوربینهای مداربسته را بررسی خواهیم کرد.

قابلیت دید در شب با نور بسیار اندک

تنها تفاوت سری D3 با D8 در قابلیت Ultra Low Light است. دوربینهای مداربسته هایک ویژن که در پارتنامبر آنها عدد 3 بعد از حرف نشانگر وضوح تصویر بیاید، نشان می دهد این دوربین مداربسته از قابلیت Ultra Low Light بهره می برد و در نور بسیار اندک هم قابلیت دید در شب بسیار بالایی دارد. این تکنولوژی و این سیستم و این قابلیت از سال 2020 در دوربینهای مداربسته هایک ویژن تعبیه شد و توسط فروشگاه ایران هایلوک عرضه می شود.

قابلیت Ultra Low Light با وضوح تصویر بالاتر

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که فعلا تا پایان سال 1399 در سال 2021 میلادی، هیچ دوربین مداربسته ای با این قابلیت در وضوح تصویر بالاتر دیده نمی شود و وارد بازار ایران نشده است. به طور مثال دوربینهای مداربسته سری H3 یا U3 در هایک ویژن دیده نمی شود ولی شاید در ادامه و در سالهای بعد شاهد معرفی این سری محصولات هم باشید. یکی از دلایلی گه وضوح 5 و 8 مگاپیکسل با این قابلیت وارد بازار ایران نمی شود، موضوع قیمت بالا و قدرت خرید پایین در کشور است.

در حال حاضر دوربینهای مداربسته 2 مگاپیکسلی اولترا لو لایت با قیمت حدود 30 درصد گرانتر نسبت به دوربینهای مداربسته معمولی به فروش می رسند. همانطور که می دانید و در بندهای بالا به آن اشاره شد، دوربینهای مداربسته هایک ویژن سری D3 همچون سری D8 از قابلیت WDR هم بهره می برند که این ویژگی هم در نوع خود بسیار گران است.

× برای خرید مشاوره بگیرید