تفاوت خروجی های دستگاه ضبط و پخش

تفاوت-خروجی-های-دستگاه

تفاوت خروجی های دستگاه ضبط و پخش هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند که خاص خودشان است و با توجه به این ویژگی ها تفاوت دستگاه ها از یکدیگر مشخص می شود. این مقاله با عنوان تفاوت خروجی های دستگاه ضبط و پخش یک مقاله آموزشی است و به کاربران فروشگاه ایران هایلوک کمک می کند کدام دستگاه را برای چه کاری خریداری کنند. با ما همراه باشید.

تفاوت دستگاه های ضبط و پخش

ابتدای این مقاله می خواهیم پیش از آنکه تفاوت خروجی های دستگاه ضبط و پخش را مشخص کنیم، می خواهیم تفاوت کل دستگاه ها را بررسی کنیم. به طور کلی دستگاه های ضبط و پخش به دو دسته تقسیم می شود:

  • DVR
  • NVR

آنچه که به عنوان دستگاه Turbo HD مطرح است دستگاه DVR است و آچه که به عنوان دستگاه NVR مطرح است، دستگاه ضبط و پخش با تکنولوژی تحت شبکه است. حال در بند بعدی قصد داریم تفاوت خروجی های دستگاه ضبط و پخش را با یکدیگر مقایسه کنیم.

تفاوت-خروجی-های-دستگاه-iranhilook

محل خروجی دستگاه ها

تمام خروجی دستگاه های ضبط و پخش پشت دستگاه واقع شده و هر کدام کاربردهای گوناگونی دارند. در واقع اگر به پشت دستگاه دقت کنید، به دور از تکنولوژی موجود در دستگاه ها، چند خروجی موجود است که مفهوم و معنی متفاوتی دارد. با ما همراه باشید تا تفاوت خروجی های دستگاه ضبط و پخش که در پشت محصول قرار دارد را با یکدیگر بررسی کنیم.

ds-7216huhi-k2-پشت-دستگاه

بررسی تفاوت خروجی های دستگاه ضبط و پخش

در عکس بالا دستگاه 16 کانال سری HUHI را با تکنولوژی Turbo HD مشاهده می کنید که به آن DVR گفته می شود. این دستگاه کاملترین دستگاه ضبط و پخش در میان تمام دستگاه های موجود در جهان به شمار می رود. هایک ویژن که بهترین شرکت تولیدکننده تجهیزات نظارتی است، اقدام به تولید باکیفیت ترین دستگاه های DVR و NVR را تولید می کند. کاملترین دستگاه NVR هم دستگاه های سری 96 است که در این بند تصویر آن را برای معرفی و تفاوت خروجی های دستگاه ضبط و پخش تقدیم حضورتان می کنیم.

9664ni-i16-ایران هایلوک

معرفی خروجی های گوناگون

ایتدا می خواهیم خروجی های دستگاه های DVR را بررسی کنیم که در تصویر کاملترین نمونه آن را مشاهده می کنید:

  • آنچه که در سمت چپ تصویر پشت دستگاه DVR مشاهده می کنید تعداد کانال دستگاه است. این خروجی ها می تواند از 4 تا 32 کانال متغیر باشد. مستقیما از دوربین مداربسته با یک کابل به پشت دستگاه با BNC وصل می شود. در ادامه با معریف بخش های دیگر، تفاوت خروجی های دستگاه ضبط و پخش واضح تر می شود.
  • سمت راست خروجی های کانال دستگاه، در بالا پورت خروجی CVBS را مشاهده می کنید که به خروجی AV هم معروف است. این خروجی از دستگاه های هایلوک حذف شده؛ چرا که در نسل جدید تجهیزات خروجی آنتن کاربرد خاصی ندارد.
  • پایین خروجی AV یا همان CVBS خروجی USB است که در موقع اتصال فلش به دستگاه برای به روزرسانی یا اتصال موس کاربرد دارد.
  • روبه روی خروجی USB خروجی HDMI است که پرکاربردترین خروجی در دستگاه های نسل جدید است؛ چرا که با این خروجی کیفیت دقیقا همان کیفیت تصویر واقعی دوربین مداربسته خواهد بود.
  • سمت راست خروجی HDMI خروجی VGA است که از طریق کابل به مانیتور متصل می شود و کیفیت تصاویر را در سطح کیفیت آنالوگ به نمایش در میاورد.
  • سمت راست خروجی VGA یک خروجی صدا قرار دارد که می توان به آن یک اسپیکر وصل کرد و صداهای ضبط شده را از طریق آن شنید.
  • بالای خروجی صدا، 4 پورت ورودی صدا مشاهده می کنید که در دستگاه های سری HU دیده می شود. در مابقی دستگاه ها ورودی صدا یک عدد بیشتر نیست.
  • آنچه که به عنوان خروجی LAN در پشت دستگاه ها مشخص است، کاربردهای گوناگون دارد. یا برای انتقال تصویر کاربرد دارد یا برای اتصال سوئیچ شبکه از آن استفاده می شود.
  • خروجی RS485 یک نوع خروجی منحصر به فرد است که برای استفاده از اسپیددام کابرد دارد. اسپیددام های با ماهیت آنالوگ از طریق این خروجی به DVR متصل شده و کنترل می شود.
  • در سمت راست پشت دستگاه خروجی و ورودی آلارم است که فقط در دستگاه های سری HUHI دیده می شود. در کنار این خروجی پورت آداپتور 12 ولت دستگاه است.

حال برای روشنتر شدن تفاوت خروجی های دستگاه ضبط و پخش می خواهیم دستگاه های NVR را بررسی کنیم که در تصویر چند بند بالاتر کاملترین نمونه آن را مشاهده می کنید اما می خواهیم در این بند دستگاه PoE را معرفی کنیم:

DS-7732NI-K4 16P-iranhilook

1- خروجی LAN

2- خروجی صدا

3- ورودی صدا

4- خروجی HDMI

5- خروجی USB

6- خروجی RS232

7- خروجی VGA

8- خروجی RS485

9- ورودی و خروجی آلارم

10- GND

11- خروجی آداپتور

12- کلید روشن و خاموش

13- خروجی PoE

× برای خرید مشاوره بگیرید