ایران هایلوک کاربرد WDR را بررسی می کند

ایران-هایلوک-کاربرد-wdr

ایران هایلوک کاربرد WDR را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. در واقع این مفهوم اشاره به وفق دادن هوشمند دوربین مداربسته با نور محیط دارد. وفق دادن و سازگاری با نور محیط یک قابلیت مهم است که در حال حاضر در دوربینهای مداربسته هایک ویژن یا هایلوک دیده می شود که دارای بالاترین سطح کیفیت و بهترین محصولات در زمنیه تجهیزات نظارتی در سطح جهان را دارند. در این مقاله ایران هایلوک کاربرد WDR را بررسی می کند.

WDR چگونه کار می کند؟

استاندارد سازگاری با نور محیط یک مفهوم دیجیتالی است و از طریق یک سیستم پیشرفته قابل استفاده است. این استاندارد به شرح زیر معرفی می شود:

  • WDR : Wide Dynamic Range

این تکنولوژی در نسل جدید محصولات نظارت تصویری کاربرد دارد. هر دوربین جدیدی که ساخته می شود و به بازار عرضه می شود، از این ویژگی بهره می برد اما به دلیل گران بودن این تکنولوژی بعضی از محصولات هم فاقد این ویژگی به بازار عرضه می شود. در واقع اگر کاربرد WDR را بدانید متوجه خواهید شد که کجا از این محصولات استفاده کنید، در غیر این صورت اگر WDR به کارتان نیاید، صرفا شما فقط متحمل هزینه بیشتر شده اید.

wdr

ایران هایلوک کاربرد WDR را مورد بررسی قرار می دهد

برای بهره بردن از این ویژگی باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ابتدا دوربین مداربسته دارای قابلیت WDR را به دستگاه هایک ویژن متصل کنید.
  • سپس با موس روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه PTZ CONTROL را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید روی Iris + کلیک کرده و در صفحه جدید روی گزینه EXPOSURE بروید.
  • فرمت GLOBAL را در حالت WDR قرار دهید.

این مراحل برای بهره بردن از دوربینهای مداربسته TURBO HD با قابلیت WDR معرفی می شود. دوربینهای مداربسته تحت شبکه دارای این قابلیت به خودی خود از آن بهره می برد و نیازی به تنظیمات خاص ندارد. موارد استفاده از WDR به شرح زیر معرفی می شود:

  • مشاهده سوژه در حالت ضد نور و تفکیک نور محیط
  • خوانش پلاک خودرو در شب و هنگامی که چراغ خودرو روشن است.

ایران-هایلوک-کاربرد-wdr-پلاکخوان

دوربینهای مداربسته هایک ویژن دارای قابلیت WDR

در بازار تجهیزات نظارتی محصولات هایک ویژن و هایلوک با فرمت WDR تولید می شود که بالاترین سطح کیفیت را در میان تمام محصولات در سطح جهان محسوب می شود. این محصولات تولیدات سال 2015 به بعد است. در ادامه ایران هایلوک کاربرد WDR و محصولات با این قابلیت را بررسی می کند. دوربینهای مداربسته توربو اچ دی و تحت شبکه هر کدام به نوعی دارای این ویژگی هستند. در برند هایلوک هیچ کدام یک از محصولات Turbo HD دارای این ویژگی نیستند و فقط محصولات تحت شبکه هایلوک با این قابلیت موجود است.

در برند هایک ویژن از هر دو تکنولوژی Turbo HD و IP با قابلیت WDR موجود است. در ادامه ایران هایلوک کاربرد WDR را در هر محصول معرفی می کند:

محصولات هایلوک تحت شبکه با قابلیت WDR

تمام محصولات تحت شبکه هایلوک با وضوح تصویر 4 مگاپیکسل یا بیشتر دارای قابلیت WDR است. این دوربینهای مداربسته اعم از دام و بولت و لنز ثابت یا متغیر از این ویژگی مهم بهره می برد.

محصولات هایک ویژن توربو اچ دی با قابلیت WDR

در این بند می خواهیم به معرفی محصولاتی بپردازیم که در تکنولوژی توربو اچ دی دارای این ویژگی است. در واقع یک دستور کلی وجود دارد و آن، این است که اگر پس از حرف نشانگر وضوح تصویر عددی غیر از صفر و یک باشد، بیانگر این است که این دوربین مداربسته دارای قابلیت WDR است.

2 مگاپیکسل:

3 مگاپیکسل:

8 مگاپیکسل:

WDR-چهره

محصولات هایک ویژن تحت شبکه با قابلیت WDR

به جز محصولات ایزی آی پی و محصولات سری CKV مابقی دوربینهای مداربسته هایک ویژن از قابلیت WDR بهره می برند. در نظر داشته باشید این قابلیت هم به نوبه خود شدت و ضعف دارد و بعضی از محصولات 120DB و بعضی دیگر 140DB هستند.

امیدواریم این مقاله با عنوان ایران هایلوک کاربرد WDR را بررسی می کند مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

× برای خرید مشاوره بگیرید