آموزش اتصال برد صدا به دوربین مداربسته تحت شبکه

آموزش-اتصال-برد-صدا

آموزش اتصال برد صدا به دوربین مداربسته تحت شبکه عنوان مقاله ای است در وبلاگ وبسایت ایران هایلوک. گام به گام همراه ما باشید با این مقاله آموزشی. وبسایت فروشگاه ایران هایلوک به عنوان یک مرجع آموزشی در زمینه تجهیزات نظارتی اعم از دوربین مداربسته، دستگاه، هارد و لوازم جانبی در میان کاربران و همکاران جای خود را باز کرده است. آموزش اتصال برد صدا یکی از این موارد است.

گام نخست ( انتخاب برند هایک ویژن )

برای آنکه بخواهید برد صدا به دوربین مداربسته وصل کنید و از قابلیت ضبط صدای محیط بهره ببرید، باید از محصولات برند هایک ویژن استفاده کنید. در نظر داشته باشید، انتخاب برند هایلوک، نگرون یا نیکسون به کار شما نخواهد آمد. پس از آنکه برند هایک ویژن را انتخاب کردید، می توانید اطمینان داشته باشید که از بهترین تجهیزات نظارتی دوربین مداربسته انتخاب کرده اید.

HikvisioN

گام دوم ( انتخاب تکنولوژی IP هایک ویژن )

حال که تصمیم به انتخاب برند هایک ویژن کرده اید باید بدانید که تنها تکنولوژی تحت شبکه هایک ویژن قابلیت اتصال میکروفون را دارد. هیک ویژن دارای 2 تکنولوژی توربو اچ دی و تحت شبکه است که هیچ کدامیک از محصولات Turbo HD هایک ویژن قابلیت ضبط صدا را ندارد. مگر آنکه بخواهید میکروفون یا همان برد صدا را به دستگاه DVR وصل کنید.

Hikvision-IP

گام سوم ( انتخاب سری 21، سری IZS، سری 24، 25 یا 29 هایک ویژن IP)

پس از انتخاب محصولات هایک ویژن IP باید این نکته را در نظر بگیرید که صرفا تمام محصولات این دسته دارای قابلیت اتصال میکروفون نیستند و باید سری محصولات مرتبط را خریداری کنید. این سری محصولات به شرح زیر هستند:

  • سری 21 که دوربین مداربسته دام هایک ویژن تحت شبکه با لنز ثابت محسوب می شوند که دارای وضوح تصویر 4، 6 و 8 مگاپیکسل هستند.
  • سری IZS که دوربین مداربسته دام و بولت هایک ویژن تحت شبکه با لنز موتورایز محسوب می شوند و داری وضوح تصویر 4، 6 و 8 مگاپیکسل هستند. ( گفتنی است تنها دوربین مداربسته بولت که دارای قابلیت اتصال میکروفون است، همین مورد است که سری 26 به شمار می روند.)
  • سری 24 دوربین مداربسته کیوب با وضوح تصویر 2 و 4 مگاپیکسل، سری 25 دوربین مداربسته مینی اسپیددام با وضوح تصویر 2، 4 و 6 مگاپیکسل و سری 29 دوربین مداربسته چشم ماهی با وضوح تصویر 5 مگاپیکسل است.

آموزش-اتصال-برد-صدا-iranhillook

گام چهارم ( انتخاب بردصدا )

پس از آنکه از سری های گفته شده محصولات هایک ویژن IP دوربین مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید بروید سراغ تهیه برد صدای مناسب. در این مرحله چند نکته را باید در نظر بگیرید:

  • سری های کیوب، مینی دام و فیش آی به طور سرخود دارای میکروفون هستند و نیازی به تهیه برد صدای جداگانه نیست.
  • سری های دام با لنز ثابت و دام و بولت با لنز متغیر به طور سر خود میکروفون ندارند و باید برای ضبط صدای محیط به طور جداگانه برای دوربین مداربسته میکروفون تهیه کرد.

گام پنجم ( اتصال بردصدا به دوربین مدار بسته )

پس از نصب دوربین مداربسته در جای مورد نظر باید با استفاده از فیش مخصوص به میکروفون، برد صدا را به دوربین مداربسته متصل کرد. سپس میکروفون را در جای مورد نظر گذاشته و منتظر ضبط صدای محیط باشید. در نظر داشته باشید برد میکروفون ها معمولا تا شعاع 20 متری است.

گام ششم ( برق رسانی به میکروفون )

در نظر داشته باشید ضبط صدای محیط به خودی خود توسط میکروفون انجام نمی گیرد و باید برای این فرایند برق مورد نیاز را تامین کنید. این تامین برق توسط یک عدد آداپتور انجام می شود. میزان برق مورد نیاز برای ضبط صدا توسط برد صدا 2 آمپر است. کافی است یک سر برد صدا را به آداپتور وصل کنید و یک سر دیگر آن را به دوربین مداربسته وصل کنید.

مشاهده تصاویر با صدا

هنگامی که می خواهید تصاویر را چه به صورت زنده چه به صورت پلی بک مشاهده کنید، تصاویر به طور همزمان با صدا برای شما پخش می شود. در واقع صدای همان محیطی که دوربین مداربسته و بردصدا به یکدیگر سینک شده اند، یکجا برای کاربر پخش خواهد شد.

1 دیدگاه برای “آموزش اتصال برد صدا به دوربین مداربسته تحت شبکه

  1. اشتراک‌ها: فعال کردن میکروفون دوربین مداربسته IP هایک ویژن و هایلوک - سایت ایران هایلوک

دیدگاه‌ها بسته شده است.

× برای خرید مشاوره بگیرید